Dit evenement is afgelopen

Inspiratiesessie: Community marketing en social media: "What's next?"

Kittyhawk

Donderdag 2 mei 2013 om 14:30 - Maandag 20 mei 2013 om 18:00 (CEST)

Veghel, Netherlands

Inspiratiesessie: Community marketing en social media:...

Ticketinformatie

Type Resterend Einde Aantal
Aanmelding Inspiratiesessie Uitverkocht Beëindigd Gratis  

Wie gaat erheen?

Je verbindingen laden...

Deel Inspiratiesessie: Community marketing en social media: "What's next?"

Evenement informatie

Community marketing is een trending topic binnen bedrijven. Uit een rapport van onderzoeksbureau Blauw Research blijkt dat 56% van de internetters in alle leeftijdscategorieën lid is van een online community. In deze inspiratiesessie staan we stil bij de mogelijkheden van social media en community marketing om van bestaande klanten merkambassadeurs te maken en zo "new business" te genereren.

Community en social media marketing: so what?!

Consumenten worden ook steeds mondiger. Klanten praten immers al over hun ervaringen met uw producten en diensten. Dat gebeurt niet alleen tijdens een zakendiner of verjaardag, maar ook op social media. Deze uitingen zijn heel waardevol, want zo’n 90% van de consumenten vertrouwt op de mening van peers en slechts 14% van de consumenten vertrouwt commerciële uitingen. Een aanbeveling door een Facebook vriend of Twitter volger heeft dan ook veel meer invloed dan een reclame uiting.

 

De kracht van WOM
De kracht van WOM

 

 

Om dit binnen bedrijven goed te organiseren ligt er voor marketeers de schone uitdaging om al deze kanalen goed te beheren en te monitoren. Maar hoe doe je dat goed, op welke manier kunnen social media en community management bijdrage aan de realisatie van organisatie doelstellingen.

15.00 - 16.00 Community marketing en de kracht van WOM, door Jeroen van de Ven

Als bedrijven zich eerst richten op het voldoen aan de behoeften van de mensen die zij dienen, is er veel minder geld nodig om nieuwe klanten aan te trekken. En wanneer bedrijven zeer actief zijn met hun communities kunnen hun fans de bedrijven precies vertellen wat de mensen willen. Tijdens deze inspiratiesessie krijg je inzicht hoe je als bedrijf de kracht van mond-tot-mondreclame in kunt zetten om een duurzame relatie met je klanten op te bouwen, om zo je bestaansrecht voor de toekomst te verzekeren? En op welke manier zet je community marketing daarvoor effectief in.

16.00 - 17.00 De opkomst van social companies,  door Remco van Buren

Iedereen wil meer leads! Maar hoe kan Social Media worden ingezet om sterkere relaties met de klanten te krijgen en te behouden? Waar moet je op letten als je Social Media wilt inzetten? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je inzicht in het effectief inzetten van social media om in de toekomst te transformeren naar een social business. En als dat goed zit, dan volgen de leads vanzelf.     

17.00 - ..... Napraten met borrel en hapje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Deze inspiratiesessie is ontwikkeld ter inspiratie van ondernemers, directieleden en (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers die met social media een extra dimensie aan hun marketingmix willen toevoegen. En natuurlijk voor iedereen die door middel van community marketing extra relevantie in zijn online aanwezigheid wil toevoegen. 

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Bij Kittyhawk delen wij graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als TwitterFacebook,  LinkedinYouTube en Slideshare, maar ook via seminars. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van jouw eigen ervaringen. 

Aanmelden?

 

Wil je graag 2 mei aanwezig zijn, laat dan bij inschrijving naast je algemene gegevens ook een korte motivatie achter op onze site of hier via Eventbrite. De plekken zijn namelijk beperkt (maximaal 30 personen), bij een overinschrijving kan je motivatie meewegen bij het toekennen van de plekken. De bevestiging van deelname ontvang je in de week voorafgaand aan de inspiratiesessie via mail.

Heb je vragen over Inspiratiesessie: Community marketing en social media: "What's next?"? Neem contact op met Kittyhawk
Bezoekerslijst Sorteren op: Datum | Voornaam | Achternaam
Meer weergeven

Waar en wanneer


Kittyhawk HQ
Eisenhowerweg 14f
5466 AC Veghel
Netherlands

Donderdag 2 mei 2013 om 14:30 - Maandag 20 mei 2013 om 18:00 (CEST)


  Toevoegen aan mijn agenda

Organisator

Kittyhawk

Kittyhawk's Why: Make Change Happen

Elke werkdag beginnen wij met een doel: Make Change Happen. Wij geloven dat de wereld verandert naar een ervaringen economie, waarbij het aangaan van een dialoog, het opwekken van interactie, het stimuleren van participatie de noodzakelijke binding en betrokkenheid creëert voor succesvolle ervaringen. De online wereld verandert daarin sneller dan de wereld van bedrijven. Onze missie is om bedrijven te helpen bij die verandering naar die nieuwe (online) wereld. 

 

Kittyhawk's How: Building Online Business

Alles waar we goed in zijn, hebben we gebundeld in drie woorden: Building Online Business. Daar kunnen we heel veel moois over vertellen! Het bouwen van een online business doen wij door vanuit de ‘Waarom’ vraag van bedrijven. We gaan op zoek naar de juiste tipping point strategie: het inspireren van innovators en early adaptors en het creeren van de ‘groundswell’. Dit vertalen we uiteindelijk door in een online concept waarbij het voor elk bedrijf unieke online universum centraal staat.

 

Kittyhawk's What: Creating and Integrating Online Universums

Als internetadviesbureau ontwikkelen wij online universums voor onze klanten. Wij werken aan de strategieën voor B2C en B2B bedrijven, vervolgens voeren wij deze uit en optimaliseren deze. Wij adviseren over de volledige integratie van online activiteiten in de algemene business- & marketingstrategie van de organisatie en begeleiden bedrijven in dit proces.

  Contact opnemen met de organisator

Log in of meld je aan

Je kunt deze tickets alleen in termijnen betalen als je een Eventbrite-account hebt. Log in of meld je aan voor een gratis account om door te gaan.