• Home
  • Ebook
  • Innovatie voor je evenement: Breng je congres naar ongekende hoogten
congres-innovatie

Innovatie voor je evenement: Breng je congres naar ongekende hoogten

Congressen zijn dé plek waar mensen met gedeelde interesses en vergelijkbare achtergronden samen komen, nieuwe dingen over hun sector of over zichzelf leren, en duurzame relaties opbouwen. Je bezoekers hebben de keuze uit duizenden andere congressen. Waarom zouden ze voor de jouwe gaan? In deze gids krijg je praktisch advies over wat je kunt doen om innovatie standaard als basis te nemen in de ontwikkeling en uitvoering van je congres.

Congressen zijn dé plek waar mensen met gedeelde interesses en vergelijkbare achtergronden samen komen, nieuwe dingen over hun sector of over zichzelf leren, en duurzame relaties opbouwen. Je bezoekers hebben de keuze uit duizenden andere congressen. Waarom zouden ze voor de jouwe gaan? In deze verzadigde markt moet je innoveren en je constant op nieuw terrein wagen. Daar moet je risico’s voor durven nemen.

In deze gids krijg je praktisch advies van experts en kom je te weten wat je kunt doen om jouw congres keer op keer weer een nieuwe invulling te geven en innovatie standaard als basis te nemen in de ontwikkeling en uitvoering van je evenement.

Download deze gids en ontdek:

  • Hoe je clichés vermijdt en jezelf blijft onderscheiden van de rest van de markt

  • Hoe je meeslepende, unieke ervaringen creëert met advies van merkexperts en kenners op het gebied van meeting design

  • Vijf upgrades die je volgende congres naar ongekende hoogten brengen

Preview

HOOFDSTUK 1. Wees bereid je op onbekend terrein te wagen

Het zit in de natuur van de mens om gezelschap op te zoeken, onze ervaring te verruimen en relaties op te bouwen door gedeelde ervaringen op te doen. Op deze manier heeft de congreswereld generaties lang succes gekend. Maar wat is het doel van een congres als iedereen wereldwijd online toegang heeft tot informatie en via een mobiele telefoon contact kan leggen?

Geen paniek. Onze apparaten zullen de face-to-face ervaring van een congres niet snel vervangen. Congressen zoals Dreamforce – van Salesforce -, verwelkomen elk jaar honderdduizenden bezoekers en behouden een positieve groei. Als zij het kunnen, kun jij het ook.

Congresorganisatoren moeten voor meer dan alleen content zorgen om zich staande te houden. Ze moeten speciale ervaringen bieden. In dit hoofdstuk kom je te weten wat volgens de experts de drie meest bepalende kenmerken van een indrukwekkend congres zijn.

De schaduwzijde van trends

Als je te gehaast je congres gaat omgooien, kom je al snel in de verleiding om de nieuwste trends te gaan gebruiken om zo up-to-date te lijken. Maar wat nu populair is, is morgen alweer achterhaald.

Dus wanneer congresbezoekers wéér een fidget spinner in hun goodiebag krijgen, zullen ze deze onoriginele keuze niet bepaald waarderen en kom je zeker niet als vernieuwend uit de verf.

De snelheid waarmee een trend een cliché wordt, is niet alleen slecht voor de reputatie van je merk. Uiteindelijk is het gevaar dat je geld verspilt aan trends die niet langer relevant zijn wanneer je congres begint. Houd in plaats daarvan de trends in de branche in de gaten en streef naar blijvend onderscheidend vermogen. Een duurzame differentiatiestrategie onderscheidt je congres van die van je concurrenten. Bovendien is dit veel eenvoudiger en op de lange termijn goedkoper.

© 2019 Eventbrite. All Rights Reserved.