emailstrategie-evenementen

3 tips voor de e-mailstrategie van je evenement

Tegenwoordig wordt de gemiddelde inbox elke dag overspoeld met nieuwe e-mails. Als je niet extra je best doet om er uit te springen, loop je het risico dat je e-mails onopgemerkt blijven en dat je ticketverkoop vervolgens vastloopt. Zorg dat je niet achterblijft.

Voorheen was het voor e-mailmarketeers niet meer dan normaal om een nieuwsbrief inschrijfformulier op je website te zetten en elke e-mail te beginnen met “Beste [naam]”. Toen was dat genoeg.

Maar tegenwoordig wordt de gemiddelde inbox elke dag overspoeld met nieuwe e-mails. Als je niet extra je best doet om er uit te springen, loop je het risico dat je e-mails onopgemerkt blijven en dat je ticketverkoop vervolgens vastloopt.

  • 73% van de evenementorganisatoren zegt dat e-mail een van de belangrijkste marketingstrategieën is
  • 57% is tevreden met hun e-mailconversie, maar 20% is dat niet
  • 52% denkt dat het de komende jaren steeds moeilijker zal worden om registraties binnen te halen via e-mail

E-mail wordt steeds competitiever, creatiever en persoonlijker. Zorg dat je niet achterblijft.

© 2019 Eventbrite. All Rights Reserved.