• Home
  • Ebook
  • Je evenement op LinkedIn promoten – zo pak je het slim aan
Evenementen-linkedin-promoten

Je evenement op LinkedIn promoten – zo pak je het slim aan

Download dit ebook voor een kijkje achter de schermen van LinkedIn en kom te weten hoe je je evenement het beste via dit platform kunt promoten.

Je wilt de bezoekersaantallen voor je evenement verhogen… maar het moeten uiteraard wel de juiste mensen zijn. Als je je richt op leidinggevenden maar je zaal vult met studenten of beginnende werknemers, brengt dit niet alleen je verkooppijplijn in gevaar, het komt jou en je team ook niet ten goede. Omgekeerd sla je de plank ook mis als je je juist op young professionals wilt richten en alleen het top management aantrekt.

Om je doelen te bereiken, te zorgen dat je marketing-uitgaven effectief zijn, en de juiste mensen aan te trekken voor je volgende evenement moet je je op social media des te nauwkeurig op je doelpubliek richten.

Download dit ebook voor een kijkje achter de schermen van LinkedIn en kom meer te weten over:

  • de strategieën die het LinkedIn team gebruikt om de uitdagingen en problemen van de meeste zakelijke eventmarketeers te tackelen.
  • de manier waarop je Gesponsorde content, Gesponsorde InMail en Dynamische advertenties kunt gebruiken om awareness voor je evenement te creëren meer registraties binnen te halen.
  • hoe InMail effectiever kan werken dan email als je beslissingsbevoegden wilt bereiken.

Preview

Uitdaging #1 Je bezoekersaantallen zijn te laag

De uitdaging:

Je hebt een handvol CEO’s, belangrijke klanten en prospects weten te overtuigen naar je evenement te komen, maar op basis van de bezoekersaantallen enkele weken van tevoren, lijkt het erop dat ze in een halflege kamer terecht zullen komen. Je wringt je in allerlei bochten om een marketingstrategie te vinden die aanwezigheid een boost zal geven. Als je er niet in slaagt plaatsen te vullen (virtueel of fysiek), zullen de bezoekers die wél komen opdagen dat beslist merken. Erger nog, mensen binnen het bedrijf, van de CEO tot je salesteam, zullen je strategie in twijfel trekken.

De oplossing:

Genereer op een snelle manier zoveel mogelijk bekendheid om bij zoveel mogelijk mensen interesse in je evenement te wekken. Het LinkedIn-team gebruikt gesponsorde content en dynamische advertenties als ze hun eigen evenementen promoten.

“We beschouwen gesponsorde content als een bewustmakingsspel”, zegt Cassandra Clark, Senior Marketing Manager, Demand Generation bij LinkedIn. “Het laat mensen weten wat er gaande is: ‘Dit is een LinkedIn-marketing-roadshow! We komen eraan!”

Gesponsorde content kan bestaan uit tekst, foto’s, video’s of een fotocarrousel en verschijnt rechtstreeks op de feed van LinkedIn-gebruikers. De feed is een perfecte manier om een voorproefje te geven van je sprekers en programma van je evenement.

Zodra de interesse van je doelpubliek is geprikkeld, kun je met dynamische advertenties de registratie aanmoedigen. Dynamische advertenties, die in de zijbalk worden weergegeven, is een product dat momenteel niet veel door evenementmarketeers wordt gebruikt. Het LinkedIn-team zweert er echter bij. Deze advertenties gebruiken LinkedIn-profielgegevens om automatisch de profielfoto en informatie van elke gebruiker (zoals bedrijf of beroepstitel) naast een foto van je evenement te plaatsen (zoals de foto van je belangrijkste spreker)

Dynamische advertenties is een LinkedIN product dat je kunt gebruiken om de ervaring voor je publiek te personaliseren, zodat je boodschap echt in het oog springt“, zegt Cassandra Clark van LinkedIn.

© 2019 Eventbrite. All Rights Reserved.