• Home
  • Ebook
  • Kijk verder dan features – haal meer uit je eventapp

Kijk verder dan features – haal meer uit je eventapp

Overweeg je om te gaan investeren in een eventapp voor je evenement? Hier lees je hoe je dat slim aanpakt en waar je aan moet denken.

Mobiele eventapps zijn tegenwoordig haast onmisbaar op congressen en zakelijke netwerkevenementen. Ze dragen sterk bij aan de bezoekerservaring, maken netwerken gemakkelijker en losse programmaboekjes en beursplattegronden overbodig. Als je geen app hebt, of alleen maar een halfbakken oplossing aanbiedt, doet dat de professionaliteit en het image van je evenement geen eer aan.

Helaas is voor eventapps vaak een aanzienlijke investering nodig. Afhankelijk van je evenement en het aantal bezoekers kan een app wel tienduizenden euro’s kosten.

Als je overweegt in een mobiele eventapp te investeren (of er in het verleden problemen mee hebt gehad), lees dan hieronder verder. In dit ebook delen event-tech experts de strategieën en tips die je kunt inzetten om je investering terug te verdienen.

Een ebook voor evenementorganisatoren die zich willen verdiepen in eventapps

Deze gids is voor organisatoren van congressen, summits en andere zakelijke evenementen die overwegen in een eventapp of in een nieuwe strategie voor hun bestaande app te investeren.

Wat je te weten komt:

  • Hoe een slechte app het imago en de geloofwaardigheid van je evenement in gevaar brengt
  • Hoe je minder (of bijna niets) kunt uitgeven aan een betere app
  • Hoe je passieve, ontevreden bezoekers omzet in ambassadeurs van je evenement

Preview

Investeer (naast geld) ook tijd en resources in je eventapp

Eventapps mogen geen bijzaak zijn. Je app moet deel uitmaken van je overkoepelende strategie en mag niet alleen dienen als extra leveringskanaal voor je content. Daag jezelf en je team uit om de ontwikkeling van appcontent in elke fase van het planningsproces op te nemen. Hoe kan je app in de sessieplanning worden geïntegreerd? Of logistiek op locatie? Catering?

“Mobiele eventapps zijn geen accessoire”, zegt Jacob Wittenberg, Director of Customer Engagement bij Guidebook. “Als je jouw app zo effectief mogelijk wilt inzetten, zorg dan dat het een centraal onderdeel is van het proces.”

Waarom zou je naar Wittenbergs advies luisteren? Twee redenen:

Je app is zo waardevol als de content is. Het spreekt voor zich dat eventapps een geweldig alternatief zijn voor alles wat je op papier kunt doen. Maar als je je content beperkt tot een lijst met sprekers, sponsoren en leveranciers, haal je niet alles uit je eventapp.

“Uiteindelijk ligt de kwaliteit van de content in jouw handen”, zegt Wittenberg. “Ga een stap verder en bied je bezoekers een meerwaarde die niet mogelijk is op papier, bijvoorbeeld het laatste weerbericht voor de dag van het evenement.”

Mensen gaan niet vanzelf een eventapp gebruiken. “Het gebrek aan goede promotie leidt vanzelf tot een gebrek aan bewustzijn en acceptatie”, zegt Wittenberg. “Een eventapp is alleen de moeite waard als mensen deze ook echt gebruiken. Zorg dus dat je genoeg tijd hebt om jouw app te promoten.”

Om bezoekers aan te moedigen je app te downloaden en deze op een interactieve manier te gebruiken, kun je de volgende acties ondernemen:

  • Zet een downloadlink voor de app op je evenementpagina
  • Haal bezoekers via e-mail en social media over om de app te downloaden
  • Vraag sprekers, presentatoren en sponsoren om de app te promoten
  • Bied incentives aan voor bezoekers die de app het meest interactief gebruiken
  • Zorg voor programmaonderdelen waar je alleen aan mee kunt doen als je de app hebt gedownload (zoals stemmen of digitaal vragen stellen)

Download gratis om verder te lezen…

© 2019 Eventbrite. All Rights Reserved.