• Home
  • Template
  • Werkboek: Hoe bepaal je jouw marktwaarde voor sponsoren?
marktwaarde sponsoren

Werkboek: Hoe bepaal je jouw marktwaarde voor sponsoren?

Gebruik dit werkboek om uit te zoeken hoe jouw evenement in de markt ligt ten opzichte van je concurrentie. Zo weet jij welke prijs jij aan sponsoren moet rekenen voor jouw evenement.

Van logoplaatsingen en spreekkansen tot vermeldingen op social media, je sponsoractiva bieden organisaties en evenementen een kans hun product of service te promoten bij bezoekers. Maar om je sponsorinkomsten te optimaliseren, moet je een slimme strategie hebben om de waarde voor alle activa te bepalen. De beste plaats om te beginnen? Zorg dat je de marktwaarde van alle activa weet.

Volgens CEO en president van The Sponsorship Collective, Chris Baylis, slagen de meeste evenementorganisatoren er niet in de marktwaarde van hun activa te bepalen. “Als je blindelings waarde toekent aan je activa, loop je het risico sponsoren te weinig of juist te veel te vragen”, zegt Baylis.

Gebruik dit werkboek en:

  • Ontsluit de werkelijke waarde van je activa voor evenementsponsoring
  • Bepaal nauwkeuriger de marktprijs voor je sponsoractiva
  • Maak gebruik van geïntegreerde formules om de kosten per bezoeker van elke activering te berekenen

© 2019 Eventbrite. All Rights Reserved.