noshow-gratis-evenement

Veel no-shows voor je gratis evenement? Zo voorkom je dit!

Het no-show percentage voor gratis evenementen kan vaak oplopen tot wel 50%. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Lees hier hoe je dat tegen gaat.

“Gratis” is een krachtig woord, vooral als het op evenementen aankomt. Een gratis evenement nodigt iedereen uit om aanwezig te zijn. Maar als een bezoeker geen geld heeft betaald voor deelname, kan zijn/haar inzet laag zijn.

De reden? Psychologie. Bij de overweging om wel of niet op te komen dagen, denken geregistreerden als eerste na over wat ze terugkrijgen voor hun investering. Als het evenement gratis is, is het veel gemakkelijker voor je deelnemers om van gedachten te veranderen. Hoe hoger de waarde van een ticket, hoe groter de kans dat mensen op komen dagen. Dit is de reden waarom het no-show percentage voor gratis evenementen kan oplopen tot wel 50%.

Het hoeft echter niet zo te zijn. Sterker nog, als je open staat voor een nieuwe aanpak, is er een eenvoudige manier om het no-show percentage drastisch te verlagen voor je gratis evenementen: bied een betaalde ticketoptie aan.

In dit tipsheet lees je hoe het in rekening brengen van een kleine vergoeding voor tickets of een betaalde ticketoptie toevoegen de kans dat je deelnemers naar je evenement komen sterk vergroot.

Download dit tipsheet

© 2019 Eventbrite. All Rights Reserved.