Plaats jezelf eens in de schoenen van je bezoekers. Het is donderdagavond en je bent opzoek naar leuke weekendplannen. Je vindt een foodfestival in de buurt dat er interessant uitziet, máár, het parkeren kan daar erg moeilijk zijn en de rijen voor de drankjes kunnen absurd lang zijn bij dit soort evenementen.

Terwijl je de Eventbrite pagina bekijkt, zie je echter dat je behalve tickets voor het evenement, ook online een parkeerkaart, een meet-and-greet met je favoriete artiest én muntjes voor drankjes kunt kopen. Dat scheelt een hoop tijd in de rij. Je beslissing om te gaan is nu zoveel makkelijker gemaakt.

Je kunt met Add-Ons als organisator een niet-te-missen ervaring creëren voor de kopers van je tickets – en al doende verkoop je meer dan alleen tickets voor je Eventbrite evenementen.

Zeg hallo tegen Add-Ons – en verkoop meer dan alleen tickets op je eventpagina

We introduceren met Add-Ons een nieuwe manier van (meer) geld verdienen, hierdoor kun je direct op je eventpagina extra’s verkopen. Verkoop meer dan alleen tickets met de verkoop van t-shirts, parkeerkaarten, foodvouchers en meer.

Zo verdienen Eventbrite organisatoren meer met Add-Ons

Veel organisatoren maken al gebruik van inventieve manieren om meer dan alleen tickets te verkopen met behulp van Add-Ons. Zo verkoopt Comic Con Brussel naast tickets ook photoshoots met bekende personen. Als je een ticket voor TikTak koopt, kun je ook meteen een TikTak cap aan je bestelling toevoegen. Latin Village gebruikt Add-Ons om lockers, parkeerkaarten of pendelbuskaarten te verkopen.

comiccon-add-ons

Maar wat hebben al deze organisatoren nu met elkaar gemeen? Ze verdienen aan meer dan alleen de ticketverkoop en dankzij geavanceerde vooruitbetalingen hebben ze ruim voor de start van hun evenement toegang tot deze opbrengst. Bovendien hoeven bezoekers zo minder lang in de rij te staan om merchandise, eten of drinken te kopen. Hierdoor kunnen ze optimaal van het evenement genieten. Dit betekent ook dat je ter plekke minder personeel nodig hebt.

tiktak-add-ons

Wees creatief en verkoop meer

Add-Ons geven je de mogelijkheid om een volledig gepersonaliseerde ervaring te creëren, die anders is dan het gebruikelijke aanbod. Biedt een ander outdoor filmfestival in de herfst een warme-chocolademelk-pakket aan bij de ticketverkoop, mét een reservering van een zitplaats bij een vuurkorf? Waarschijnlijk niet. En hoeveel andere DIY sieraadworkshops bieden een gepersonaliseerd juwelen-kistje aan, nog vóórdat de les begint? Niet heel veel. Gebruik unieke aanbiedingen om bijzondere ervaringen te creëren. Zo zorg je er niet alleen voor dat je evenement eruit springt en je meer geld verdient, maar zorg je er ook voor dat je bezoekers over je evenement praten en elke nieuwe editie weer terugkomen.

latin-village-add-ons

Zo werkt het

Het tracken en beheren van de extra’s die je verkoopt, is net zo belangrijk als de verkoop van de items zelf. Met de Add-Ons tool kun je voor deze extra’s “tickets” met barcodes naar de kopers versturen. Deze kunnen dan worden gescand tijdens het evenement. Óf je kunt tijdens je evenement de Eventbrite Organiser-app gebruiken om te zien welke aankopen door een bezoeker zijn gedaan en zo vooruitbetaalde items bij de entree te kunnen overhandigen.

En dat is niet alles, je kunt in je inventarisatie je ticketverkoop gescheiden houden van de verkoop van de extra items. Deze aanvullende items hebben dan geen invloed op je capaciteit, je kunt ze ook gescheiden houden in je overzichten, waardoor de afstemming hiervan een fluitje van een cent wordt.

Bekijk Add-Ons in actie of ga meteen aan de slag en maak een evenement aan*!

*Add-Ons zijn alleen beschikbaar voor organisatoren met het Professional of Premium pakket. Bekijk je huidige pakket en lees hier meer over de upgrade-opties.