De laatste trends binnen eventing, de nieuwste apps om de bezoekerservaring te verbeteren en de beste tools om je event onder de aandacht te brengen. Werk je bij een evenementenbureau? Dan weet je dat het al lang niet meer zo is dat je alleen het evenement organiseert.

Er wordt van je verwacht dat je meedenkt over de branding van een evenement en vaak adviseer je ook over marketing en social media. Je bent een doener en een denker in één en er wordt van je verwacht dat je alle ins en outs van het vak weet. Dit blog is er daarom voor jou. Want we hebben de beste tools, hacks en apps van 2019 op een rijtje gezet zodat jij die adviesrol nog meer inhoud kan geven. Hier komen ze!

Conversation Starter

Een van de belangrijkste redenen voor mensen om een evenement te bezoeken, is het ontmoeten van andere mensen. Natuurlijk zijn er de echte netwerktijgers die heel doelgericht weten wie ze willen spreken op een evenement. Maar het overgrote deel van de bezoekers staat er een stuk losser in. Ze vinden het zelfs vaak lastig om zomaar op iemand af te stappen.

Onder andere voor hen is er de app Conversation Starter. Bezoekers van een evenement delen met de app wie ze graag zouden willen ontmoeten en wat ze zelf meebrengen, Conversation Starter gaat op zoek naar de meeste relevante matches en maakt direct inzichtelijk wie dit zijn. Voorafgaand aan het evenement krijgen mensen een schema met tijden waarop ze hun matches kunnen ontmoeten. Hoe handig is dat?

Distributed commerce

Distributed commerce is niet een app, maar een trend die zoveel inhoudt dat je als evenement organisator je tickets verkoopt daar waar al veel mensen zijn in plaats van ze naar je website te lokken. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Spotify en Instagram waar het nu mogelijk is om een ticket voor een evenement te kopen zonder dat je daarbij de app hoeft te verlaten. Want de app is vaak de manier waarop mensen deze platformen bezoeken.

In januari 2019 was bijvoorbeeld 96% van de gebruikers van Facebook ingelogd via hun mobiel. Als je dit weet dan is het extra relevant om na te denken over wat distributed commerce voor jouw evenement kan betekenen.

Entegy

Een app waarmee je met je bezoekers voor, tijdens en na een evenement kunt communiceren om ze zo nog meer bij je evenement te betrekken. Dat is Entegy. Maar de app is veel meer dan alleen een communicatiemiddel. Zo kun je aan de app games toevoegen en bepaalde programmaonderdelen interactief maken. Maar je creëert voor alle bezoekers ook meteen een online community zodat ze gemakkelijk in contact kunnen komen met elkaar. Heb je sponsoren of standhouders voor je evenement? Zij kunnen via de ‘Lead generation tool’ bijhouden welke contacten ze hebben ontmoet.

Daarnaast biedt de tool ook onsite registratie en is naambadges printen mogelijk. Entegy brengt de bezoekerservaring naar een heel nieuw niveau.

Eventbrite’s Organizer App

De communicatie met een opdrachtgever is altijd intensief en soms spreek je hem of haar vaker dan je lief is. Voorafgaand aan een evenement moet je de klant op de hoogte houden over het aantal verkochte tickets, de omzet en welke belangrijke gasten zich al geregistreerd hebben. Dat kan heel gemakkelijk met de Organizer App van Eventbrite. Je kunt je de opdrachtgever ook de app laten downloaden zodat hij/zij over je schouder kan meekijken. Maar dat is niet alles. Met de app zorg je ook voor een soepele entree (want je kunt tickets scannen met de app!), real time inzicht in de bezoekersaantallen tijdens het evenement en je zou zelfs on the spot met de app tickets kunnen uitgeven en verkopen. Kijk, zo maak je indruk op je opdrachtgever.

Web Presence

Vaak moet je een stap verder gaan dan alleen een evenementpagina aanmaken op Eventbrite. Je wilt het evenement meer dan professioneel neerzetten, je bezoekers niet alleen informeren maar ook inspireren. Je online uitstraling is dan ontzettend belangrijk. Juist voor deze evenementen is er Web Presence. Dit is een service van Eventbrite die zorgt voor mooiere website designs met een geïntegreerde ticketshop en meer online functionaliteiten zoals sprekersprogramma’s, locatiekaarten, enz. Je hoeft de website niet zelf te bouwen, dit wordt helemaal voor je gedaan. Organiseer je een serie evenementen met verschillende partijen? Die komen met Eventbrite Communities netjes op een verzamelpagina te staan die helemaal is gebrand naar jouw wensen. Meer weten over Web Presence? Neem dan contact op met een van onze experts.  

 

Met deze tools en apps kun je je opdrachtgevers al aardig informeren over de laatste mogelijkheden. Tot slot nog wat Eventbrite hacks om jouw eigen leven ook nog wat makkelijker te maken.

  1. Geïntegreerde ticketshop: Heeft je evenement al een goede website? Integreer dan de ticketshop van Eventbrite in je eigen website. Dat kan supersimpel en is zo gepiept met onze widget.
  2. Samenwerken in Eventbrite: Je kunt extra gebruikers aan je Eventbrite-account toevoegen en hen toegang tot je evenementen geven zonder inloggegevens te delen. Zo kun je gemakkelijk taken verdelen, maar blijf je zelf in control. Ook wel zo lekker.
  3. Meer weten over je bezoekers: Je bezoekers tracken en zodoende inzichten over ze verzamelen. Klinkt super geavanceerd en iets voor digital marketeers. Niets is minder waar. Eventbrite integreert gemakkelijk met Google Analytics en een tracking code is zo geplaatst. Wil je weten hoe? Lees hier meer!