Door een online evenement te hosten, kun je een groter publiek bereiken tegen lagere kosten. In plaats van alleen mensen aan te trekken uit je omgeving, kun je geïnteresseerde partijen aan de andere kant van de wereld aanspreken. Virtuele evenementen overstijgen geografische grenzen. Net als live-evenementen hebben online evenementen goede marketing en promotie nodig om een succes te worden. Hier lees je hoe je mensen van over de hele wereld warm kunt maken voor jouw event.

Mail je contacten met de Email Attendees-app

Veel mensen gaan zich de komende weken thuis vervelen, dus dit is hét moment om de banden met eerdere bezoekers aan te halen. Hebben ze al een van je events bijgewoond of zijn ze geabonneerd op je nieuwsbrief? Grote kans dat jouw toekomstige event in goede aarde valt. Eventbrite-gebruikers kunnen gebruikmaken van de Email Attendees-app (voorheen bekend als Hive.co) om slimme e-mailcampagnes op te zetten. Je kunt potentiële gasten hier ook targeten op basis van welk specifiek evenement ze eerder hebben bezocht.

Promoot je evenement met Paid Social Ads

Zoekmachines en social media hebben toegang tot veel data. Als betalende adverteerder krijg je inzicht in deze data en bereik je mensen die nog niet van je hebben gehoord. Met geautomatiseerde advertentiecampagnes voor Facebook en Instagram target je jouw doelgroepen op basis van locatie of interesse. Eventbrite-gebruikers kunnen de marketing zelf afhandelen met de Paid Social Ads-app (voorheen bekend als ToneDen). Je maakt binnen enkele minuten een campagne aan, verfijnd eenvoudig je doelgroep en kunt je budget toespitsen op advertenties die het beste presteren.

Vraag bezoekers zich online te registreren of tickets te kopen bij Eventbrite

Eventbrite maakt online tickets kopen of gratis online registratie eenvoudig voor bezoekers. Dankzij de opties voor digitale evenementen kunnen potentiële gasten zich overal ter wereld aanmelden voor je evenement. Nadat je jouw evenement via Eventbrite hebt aangemaakt, voeg je de registratielink toe aan je website en nieuwsbrief. Zo moedig je potentiële bezoekers aan verder door de verkooptrechter te gaan.

Volg leads van je evenementen met HubSpot

Door je evenement online te hosten, verzamel je eenvoudig gegevens voor je volgende marketingcampagne. Ook kun je sponsoren laten zien dat je een trouw publiek hebt. De HubSpot-app
vertaalt elke registratie op Eventbrite naar een concreet HubSpot-contact. Zo kun je bezoekers upsellen, geregistreerde contacten warm maken en in contact blijven met no-shows. Je krijgt bovendien een goed beeld van de communicatie tussen je bezoeker en je bedrijf in de aanloop naar je event. En na afloop kun je de gedetailleerde resultatenrapporten doornemen.

Zend je evenement uit met Zoom

Zodra je klaar bent voor je online event, heb je software nodig die al je gasten kan hosten. Hoewel Skype en WhatsApp prima zijn voor kleine bijeenkomsten, kun je beter speciale webinarsoftware zoals Zoom gebruiken voor grotere evenementen. Dit platform kan eenvoudig worden geïntegreerd met Eventbrite. Ook heeft het een wachtwoordfunctie die handig is als je met betaalde tickets werkt.

Klaar om je evenement wereldwijd te presenteren?

Nu supersnelle glasvezelverbindingen en een 5G-netwerk in het hele land worden uitgerold, is het eenvoudiger dan ooit om gemeenschappen online samen te brengen. Is het tijd voor jouw online evenement? Lees hier hoe Eventbrite voor Organisatoren kan helpen.