Heb je een gezonde mailinglijst, maar een hoog bouncepercentage? Of staat je database vol verouderde contactgegevens of algemene info@-adressen? Mensen openen je e-mails niet, en als ze dat wel doen, klikken ze niet door.

Kortom, je inspanningen leiden niet tot registraties voor je evenement.

Het LinkedIn-marketingteam kwam laatst voor deze uitdaging te staan bij een door hen georganiseerd webinar gericht op leidinggevenden. De emailinbox van de ontvangers waren zo vol dat de uitnodiging een bedroevend openingspercentage had.

Met zo weinig registraties moest het LinkedIn-team het webinar omgooien en op een creatieve manier invullen. Ze besloten daarom niet meer op e-mail te vertrouwen en zich in plaats daarvan op hun eigen product te concentreren.

Hier lees je hoe ze de aanwezigheid voor hun webinar hebben verhoogd en hoe jij hun strategie voor jouw zakelijke evenementen kunt gebruiken.

Geen last van volle inboxen met gebruik van gesponsorde InMail

Het LinkedIn-team gebruikte gesponsorde InMail. Het team richtte zich op de doelgroep die de e-mail niet had geopend, en behaalde een openingspercentage van 50% met hun gesponsorde InMail-campagne. Wat tot een mooi aantal registraties leidde.

“Toen onze e-mailuitnodigingen niet voldoende registraties genereerden, bracht gesponsorde InMail de oplossing,” aldus Renee Lowe, Associate Demand Generation Manager bij LinkedIn.

Gesponsorde InMail verstuurt persoonlijke berichten rechtstreeks naar de LinkedIn-inbox van je doelgroep. InMail wordt alleen naar leden gestuurd als ze online zijn en hun LinkedIn InMail gebruiken, zodat je weet dat ze het bericht zullen ontvangen en je je geen zorgen hoeft te maken over onjuiste e-mailadressen.

“In plaats van een e-mail te sturen naar een e-mailadres van vijf jaar geleden, weet je dat je bericht bij iemand terecht komt die actief is,” zegt Cassandra Clark, Senior Marketing Manager of Demand Generation bij LinkedIn. ”Het bouncepercentage is 0%.”

Met InMail kun je een persoonlijk gesprek beginnen met leidinggevenden en andere beoogde besluitvormers van bedrijven die iets voor je kunnen betekenen. Het LinkedIn evenemententeam zag over het algemeen dat hun InMails aan leidinggevenden een openingspercentage hadden dat tot wel 67% opliep.

Haal meer registraties binnen met gesponsorde InMail

“Aan gesponsorde InMail kun je meer gedetailleerde informatie over je evenement toevoegen”, zegt Renee Lowe van LinkedIn. “Je kunt meer informatie opnemen over wat ze zullen leren als ze naar je evenement komen, en het bericht zelfs personaliseren met de naam van de ontvanger. Zo komt het bericht veel persoonlijker over.”

Dit zijn de strategieën die het LinkedIn-team gebruikt om zo veel mogelijk registraties te binnen te halen via gesponsorde InMail:

  • Maak er iets persoonlijks van: Het LinkedIn-evenemententeam voerde A/B-testen uit met InMails namens LinkedIn versus namens een medewerker voor hetzelfde evenement. Voor InMails namens de medewerker steeg het openingspercentage met 16%, de klikfrequentie met 10% en ook de conversie met 10%. Stuur InMail met je eigen naam, de naam van een lid van je salesteam en (met toestemming) de naam van een executive en kijk wat het beste werkt. Gebruik ook de voornaam van de ontvanger in je bericht.
  • Houd het casual: Wees niet bang om een minder serieuze toon te gebruiken dan in e-mails. “InMail staat qua schrijfstijl wat dichter bij een berichtenapp dan bij een traditioneel e-mail systeem,” legt Lowe uit. Het marketingteam gebruikt een persoonlijkere, meer informele toon in deze korte berichten. Bijvoorbeeld:“Hoi [naam], Ik heb je een uitnodiging gestuurd voor [evenement] en wilde even kijken of je erbij kunt zijn! Klik hier om je te registreren.”
  • Gebruik gesponsorde InMail om na het evenement terug te koppelen: Sales besteedt na het evenement veel tijd en moeite om leads te bereiken die niet reageren. Het LinkedIn-team moedigt salesmedewerkers aan gesponsorde InMail te gebruiken om overvolle postvakken te omzeilen. Zo houden ze de relatie in stand en halen ze meer ROI uit elk evenement.

Als je deze tips gebruikt, maakt het niet uit als mensen op de mailinglijst die je van het salesteam hebt gekregen, je e-mails niet willen openen. In plaats daarvan kun je die informatie gebruiken om ze te targeten wanneer je weet dat ze online zijn, met een benadering die persoonlijker aanvoelt dan weer een e-mail in hun inbox.

Bereik een hoger open- en doorklikpercentage door InMail te combineren met gesponsorde content

Het LinkedIn-team heeft vastgesteld dat gesponsorde content samen met gesponsorde InMail leidt tot een toename van 25% in de openingsfrequentie van InMails, en een toename van 95% in doorklikpercentages. Dat is logisch: Als mensen al geïnteresseerd zijn in je evenement of je merk al kennen, zullen ze eerder geneigd zijn positief op deze persoonlijke benadering te reageren.

Meer weten over adverteren via social media? Download dit tipsheet: Facebook gebruiken voor de marketing van je evenement.