Je weet dat Facebook een essentieel onderdeel is van de promotie strategie van jouw evenement. Maar handmatig elke Facebook-evenementpagina aanmaken terwijl je zoveel andere dingen te doen hebt lijkt niet de beste besteding van je werk en staat zeker niet bovenaan je lange lijst van prioriteiten.

En als je dan toch tijd hebt gevonden om een evenementpagina in Facebook aan te maken en het aantal mensen dat ‘geinteresseerd’ zegt te zijn in je evenement niet in je ticketverkoop terug te zien is, vraag je je af of het überhaupt de moeite waard is geweest om tijd te steken in deze marketingtactiek.

Er is een eenvoudige oplossing voor beide pijnpunten: het automatisch publiceren van je Eventbrite evenement op Facebook om zo meer tickets te verkopen.

Hieronder lees je hoe je moeiteloos jouw evenementen op Facebook kan publiceren via Eventbrite.

Het belang van “Officieel” zijn op Facebook

Officiële evenementen op Facebook zijn evenementen die automatisch worden weergegeven op de officiële Facebook-pagina‘s van bedrijven en artiesten. Eventbrite heeft een integratie met Facebook, waardoor je jouw evenement officieel maakt. “Officieel” zijn is belangrijk. Facebook-Officiële evenementen verschijnen eerder in zoek- en newsfeed- aanbevelingen, waardoor je automatisch je bereik sterk vergroot.

Daarnaast kun je met Facebook-Officiële evenementen een knop “tickets kopen” bovenaan je pagina toevoegen. Deze eenvoudige maar krachtige add-on betekent dat je de kans op drop-off tijdens het aankoop- of registratieproces kunt verminderen en je conversie hoger wordt.

Stap voor stap: voeg je Eventbrite evenementen toe aan Facebook.


Als je een Eventbrite klant bent, is het toevoegen van je evenement aan Facebook eenvoudig en snel, dankzij de ‘Aan Facebook toevoegen’ functie. In het kort, het maakt in enkele minuten een Facebook-evenement op basis van je Eventbrite-gegevens. Je bezoekers kunnen gemakkelijk tickets kopen via de afrekenprocedure van Facebook.

Stap 1: Bepaal of je evenementen in aanmerking komt voor ‘Aan Facebook toevoegen’


Voordat je begint, moet je ervoor zorgen dat je evenement in aanmerking komt voor de integratie ‘Aan Facebook toevoegen’. De criteria zijn eenvoudig. Je evenement:

  • moet gepubliceerd zijn
  • heeft een fysieke locatie nodig
  • moet betalingen verwerken via Eventbrite
  • heeft minstens 1 ticket type nodig – gratis of betaald
  • mag geen donatie tickets of groepsregistratie mogelijkheden bevatten
  • mag geen toegangscodes bevatten (hoewel tickets met kortingscodes wel in aanmerking komen)

Stap 2: Klik op ‘Aan Facebook toevoegen’ op je beheer-pagina


Na het inloggen en het
aanmaken van een Eventbrite evenement, vind je jouw evenement op de Beheer-pagina in je account. Klik vervolgens op Beheren.

Log in bij je Facebook-account met je e-mailadres en wachtwoord. Zo kun je jouw Eventbrite-account koppelen aan je Facebook-account en de pagina’s die je beheert. Als je Facebook nog nooit vanuit je Eventbrite-account hebt gebruikt, moet je toestemming geven om je evenementinformatie op Facebook te publiceren en bij te werken.

Klik op ‘Aan Facebook toevoegen’ in het Opties Menu onder ‘Uitnodigen en promoten’. Koppel dan je Facebook account door je Facebook inloggegevens in te vullen (e-mail adres en wachtwoord). Hiermee kun je je Eventbrite-account linken aan je Facebook-account en de pagina’s je beheert.

Tip: als je nog nooit Facebook vanuit je Eventbrite-account hebt geopend, moet je toestemming geven om je evenement te publiceren via Facebook.

Stap 3: Maak een Facebook-Officiëel-Evenement


Als je al een bestaand evenement op je Facebookpagina hebt staan, moet je de volgende opties kiezen: ‘Een nieuw Facebook-evenement’ of ‘Tickets aan een bestaand Facebook-evenement toevoegen’. Anders word je automatisch doorgestuurd naar de pagina ‘Aan Facebook toevoegen’. Dit is wat je met beide opties kunt:

Voeg een nieuw Facebook-evenement toe: bekijk alle detail velden en pas ze naar wens aan. Deze details zullen op je Facebook-evenement te zien zijn. En in bijna alle gevallen kun je deze informatie bijwerken nadat je je evenement aan je Facebook-pagina hebt toegevoegd. Als je klaar bent, scrol je naar beneden en klik je op ‘Aan Facebook toevoegen’.

Tickets toevoegen aan een bestaand Facebook-evenement: als je al een Facebook-evenement hebt, kan je Eventbrite-tickets linken aan je Facebook-evenement. Wanneer je al je ticket en evenement gegevens hebt gecheckt, scroll je naar helemaal onderaan de pagina en klik je op “link naar Facebook” om je tickets via je Facebook-evenement te verkopen.

Let op: Je moet een “evenement Categorie” en een afbeelding selecteren om het evenement toe te kunnen voegen aan Facebook, zelfs als je deze stappen in Eventbrite hebt overgeslagen.

Pro tip: Als je op ‘Aan Facebook toevoegen’ klikt, wordt je Eventbrite-evenement alleen aan Facebook toegevoegd. Het geeft Eventbrite geen toestemming om namens jouw profiel of pagina berichten op Facebook te plaatsen.

Stap 4: Bekijk je tickets op Facebook en begin met verkopen


Gefeliciteerd! Nu kunnen je bezoekers binnen Facebook op “tickets bestellen” klikken om zich te registreren of een ticket te kopen via de Facebook checkout. Deze checkout is ontworpen om conversies te verhogen, omdat je bezoekers hun aanschaf kunnen voltooien zonder dat ze Facebook hoeven te verlaten. Dat betekent meer registraties en meer mensen op je evenement.

Ben je klaar om meer tickets te verkopen?

Eventbrite’s samenwerking met deze social media gigant is een zeldzame en waardevolle kans voor evenementorganisatoren. Geef jouw deelnemers de mogelijkheid om tickets aan te schaffen zonder de Facebook-app te hoeven verlaten. Koppel Facebook vandaag nog aan je Eventbrite evenement.