Je ticketverkoop is goed van start gegaan en tickets vlogen de afgelopen tijd de deur uit. Maar dan lijkt ineens alles stil te staan. Je verkoop zakt ineen. Het lijkt alsof er niets meer gebeurt.

Sommige organisatoren raken dan in paniek en beginnen geld rond te strooien in de hoop dat dat werkt. Maar het is niet verstandig je budget erdoorheen te jagen zonder eerst een grondige analyse te hebben gedaan. Met rapportage tool Eventbrite krijg je gemakkelijk inzicht in waardevolle data. Zo achterhaal je tot in de detail welke inspanningen daadwerkelijk iets hebben opgeleverd en welke de prullenbak in kunnen.

De rapportage opties kunnen intimiderend zijn, vooral als je niet weet waar je je analyse op moet richten. We hebben daarom een overzicht gemaakt van onze beste rapporten en hoe je deze het gemakkelijkst kunt analyseren.

Krijg eenvoudig toegang tot je evenement rapportages

Meld je aan bij je Eventbrite-account om toegang te krijgen tot je evenement rapporten. En onthoud: bij de meeste van deze rapporten kun je het databereik aanpassen en de data naar een Excel sheetexporteren, zo kun je de deze gemakkelijker sorteren en bekijken.

Bezoekersoverzicht

Om toegang te krijgen tot het bezoekersoverzicht, klik je op “Analyseren” en vervolgens op “Evenement rapportages” in het menu aan de linkerkant.

Wat is dit? De optie bezoekersoverzicht genereert een data regel voor elke individuele ticket koper met informatie zoals hoeveel ticket ze hebben gekocht, en hun ordernummer. Je kunt deze data ook sorteren op antwoorden op ‘custom questions’ en meer.

Waarom organisatoren dit rapport gebruiken:

  • Voor een overzicht van merchandise orders die per post moeten worden verstuurd. Deze kunnen zo gemakkelijk worden afgehandeld.
  • Voor een overzicht van e-mailadressen van nieuwe klanten die moeten worden toegevoegd aan een e-maillijst.
  • Voor het identificeren van bezoekerstrends en om een look-a-like publiek op te stellen voor Facebook advertenties voor toekomstige evenementen.

Analysetool

Om toegang te krijgen tot de Eventbrite Analysetool, klik je onder “Analyseren” op “Analyse”.

Wat is dit? Analyse verzamelt informatie over je ticket verkoop. Analysedata kan op vier verschillende manieren worden gepresenteerd, zodat je de voortgang van je ticket verkoop of registratie gemakkelijk kunt analyseren.

Waarom organisatoren dit rapport gebruiken:

  • Verkeer: bekijk hoe vaak je eventwebsite in de loop van de tijd bekeken is.
  • Verkoop: bekijk de totale verkoop van je evenement over een bepaalde tijd.
  • Verkoopkanaal: bekijk de totale verkoop van je evenement via de verschillende kanalen zoals je website, Facebook- evenement en je Eventbrite- eventpagina. Dit kan je helpen met het identificeren van de kanalen waaraan je het meeste hebt.
  • Deelnemers: bekijk waar de kopers van je tickets zich bevinden. Dit is handig voor organisatoren die hun evenement willen uitbreiden. Als jouw evenement goed verkoopt in een naburige stad, kun je het verplaatsen of het toevoegen van een tweede evenement daar overwegen.

Betalingsoverzicht

Om hier toegang tot te krijgen, klik je onder “Accountinstellingen” op “Organisator”. Vervolgens klik je op “Betalingsoverzicht”.

Wat is dit? Het betalingsoverzicht geeft je informatie over de uitbetalingen van je kaartverkoop. Gebruik dit om inkomende betalingen te identificeren, geannuleerde betalingen te bekijken en eerdere betalingen te controleren.

Waarom organisatoren dit rapport gebruiken:

  • Ter voorbereiding op toekomstige budgettering, zoals het vooraf betalen van leveranciers.
  • Om een aangepast betalingsschema bij te houden (beschikbaar voor Eventbrite Premium- en Professional-klanten).
  • Om de totale verkoop te analyseren en dit te vergelijken met het budget en de verwachte Return on Investment.

Verkoopoverzicht

Om toegang te krijgen tot de verkoopsamenvatting, klik je op “Analyseren” en vervolgens op “Evenementrapportages” in het menu aan de linkerkant.

Wat is dit? Het verkoopoverzicht geeft je de mogelijkheid om je verkoop per tickettype te bekijken, met waardevolle informatie over de effectiviteit van je tickettypes en ticketprijzen.

Waarom organisatoren dit rapport gebruiken:

  • Om bezoekers op tickettype te kunnen sorteren.
  • Om de effectiviteit van elk tickettype te kunnen analyseren en zo hun verkoopstrategie aan te passen waar nodig (bijvoorbeeld met behulp van kortingscodes).

Ga aan de slag met evenementrapportages

Tijd om slimme keuzes te maken op basis van data. Log nu in op je account om je eigen rapporten te bekijken en aan te passen waar nodig.