LinkedIn is voor velen van ons dé plek om B2B-doelgroepen online te bereiken.

Maar zelfs als je weet dat je je B2B-evenementen op LinkedIn moet promoten, wil dat nog niet zeggen dat je weet hoe je ze moet promoten. Hier volgt een kort overzicht van de verschillende soorten advertenties die LinkedIn biedt en hoe je deze kunt gebruiken om de juiste mensen naar je B2B-evenement te krijgen.

Meer bekendheid met gesponsorde content

Een goede manier om meer bekendheid voor jouw evenement te genereren, is het gebruik van gesponsorde content. Deze content verschijnt rechtstreeks op de feed van LinkedIn-gebruikers en kan bestaan uit tekst, foto’s, video’s of een fotocarrousel. Hiermee kun je aankomende evenementen bij een groter publiek aan de man brengen.

Het B2B-evenemententeam van LinkedIn gebruikt gesponsorde content om hun eigen evenementen te promoten. Dit zijn zowel live-evenementen als online webinars.

“We beschouwen gesponsorde content als een middel om awareness te genereren”, zegt Cassandra Clark, Senior Marketing Manager Demand Generation bij LinkedIn. “Het is de ideale manier om een voorproefje te geven van je sprekers en programma.”

En nu in de praktijk: Je kunt de geavanceerde targetingmogelijkheden van LinkedIn gebruiken om je doelgroep te bereiken op basis van geografische locatie, bedrijf, functie, vaardigheden en nog veel meer. Je kunt bijvoorbeeld alle werknemers targeten van de bedrijven die mogelijk iets voor je kunnen betekenen. Je kunt ook iedereen in een bepaald geografisch gebied met een bepaalde functie targeten.

Met behulp van de functie Gematchte doelgroepen op LinkedIn kun je zelfs data over je huidige klanten of registranten uploaden. Met behulp van die gegevens kun je mensen met een vergelijkbaar profiel targeten op LinkedIn. “We kunnen onze inspanningen nauwkeurig richten op de doelgroepen en accounts die het meest waarschijnlijk inkomsten zullen genereren”, zegt Michelle Blondin, Marketing Manager, Demand Generation, LinkedIn.

Meer engagement met gesponsorde Inmail

Een andere manier om B2B-evenementen op LinkedIn te promoten, is met gesponsorde Inmail. Dit is een slim alternatief voor e-mailmarketingcampagnes die niet aanslaan. gesponsorde Inmail-berichten worden alleen geleverd wanneer LinkedIn-leden online actief zijn. Het is dan veel waarschijnlijker dat ze worden geopend en gelezen.

“In plaats van een e-mail te sturen naar een e-mailadres dat je vijf jaar geleden verkregen hebt, weet je dat je bericht bij iemand terecht komt die actief is”, zegt Clark. “Het bouncepercentage is 0%.”

En nu in de praktijk: Gebruik gesponsorde Inmail voor directe, gepersonaliseerde benadering van je doelgroep. Het LinkedIn-evenemententeam zag over het algemeen dat hun InMails aan leidinggevenden tot een openingspercentage van wel 67% leidden – vergeleken met e-mails gericht aan hetzelfde publiek, die veel slechtere openingspercentages hadden.

Advies van experts: Het LinkedIn-team heeft ook gezien dat gesponsorde content gecombineerd met gesponsorde Inmail leidt tot een toename van 25% in de openingspercentages van InMails.

Meer registraties met dynamische advertenties

De derde optie voor evenementpromotie die LinkedIn biedt, is dynamische advertenties. Je advertentie wordt dan weergegeven op de zijbalk en koppelt beelden van je evenement (zoals een foto van een belangrijke spreker) met de profielfoto van de gebruiker.

Terwijl gesponsorde content bedoeld is voor het verhogen van bewustwording, en gesponsorde Inmail een directe manier om contact te maken, dienen dynamische advertenties om een ​​persoonlijke relatie tot stand te brengen.

En nu in de praktijk: Dit is een relatief nieuwe functie die nog niet erg veel wordt gebruikt. Als je ervoor kiest de functie te gebruiken, heb je het voordeel dat je een early adopter bent van een optie waar het LinkedIn-evenemententeam bij zweert.

Motiveer de juiste mensen om zich te registreren voor je evenement

Je B2B-evenement krijgt gegarandeerd een boost als je een van deze advertentievormen van LinkedIn gebruikt. Maar voor de grootste impact is het handig je strategie eerst goed uit te werken.

Meer weten over adverteren via social media platformen? Download dan dit tipsheet: Facebook gebruiken voor de marketing van je evenement.