Millennials behoren tot de generatie die men graag onderzoekt. Maar wat je wellicht verbaast is dat deze generatie erg geïnteresseerd is in de B2B evenementen die je organiseert.

Millennials vallen in de leeftijdsgroep 18 tot 34 jaar en vertegenwoordigen nu één derde van de bevolking van Europa, Azië en de Verenigde Staten. Ze vormen een groeiende groep in het bedrijfsleven. Daarom moeten B2B-evenementen, zoals congressen en beurzen, steeds meer op hun wensen en behoeften gaan inspelen. Eerst moet je weten wie ze nou echt zijn.

73% van de millennials is van mening dat het bijwonen van een live evenement de beste manier is om andere mensen te laten zien waarin zij geïnteresseerd zijn

Bijna driekwart van de millennials beschouwt live evenementen als de belangrijkste manier om zichzelf te uiten. Dit staat in schril contrast met 48% van de mensen in de leeftijdsgroep 35 jaar en ouder die dat niet zo zien. Voor millennials die op zoek zijn naar zingeving draait het bij ervaringen, naast escapisme, vaak om het creëren van een identiteit.

Speel in op dit verlangen en moedig deze bezoekers aan zichzelf via social media te uiten. Gebruik een strategische hashtag of livestream gratis je hoofdspreker. Je kunt zelfs een geofilter maken om het online delen van content aan te moedigen. Deze initiatieven laten geinteresseerden kennismaken met je evenement en zal hen hopelijk aanzetten de volgende editie bij te wonen.

Doe je dit alles al? In deze blog vind je meer ideeën om millennials hun gedachten en ervaringen te laten delen, iets wat ze maar al te graag doen.

75% van de millennials is van mening dat deelname aan een live evenement meer impact heeft dan een online activiteit

Ook al zijn millennials bijzonder afhankelijk van technologie, toch hechten ze bijzonder veel waarde aan persoonlijke interactie als een belangrijke manier om positieve veranderingen te promoten. Sterker nog, drie van de vier zijn het erover eens dat een live evenement beter is dan digitale actie. Een percentage dat aanzienlijk hoger ligt dan de 55% in de leeftijdsgroep vanaf 35 jaar.

Overweeg een partnerschap met liefdadigheidsorganisaties die affiniteit hebben met jouw evenement om de wereldverbeteraars binnen te halen. Hun sponsoring kan extra waarde toevoegen aan de bezoekerservaring en je gedreven bezoekers inspireren.

69% van de millennials woont live evenementen bij om zichzelf uit te dagen en aan de dagelijkse sleur te ontsnappen

De millennial generatie omvat een breed scala van levensfasen, van recent afgestudeerden tot ouders met jonge kinderen. Ze hebben echter allemaal dezelfde houding ten opzichte van live evenementen: ze waarderen deze als een manier om de routine te doorbreken en zichzelf uit te dagen.

Jouw evenementenpagina of website moet millennials daarom een klein voorproefje geven om hun te laten zien wat jouw evenement in dit opzicht te bieden heeft. Kies de woorden op je evenementenpagina dus zorgvuldig en zorg ervoor dat je evenementfotografie de sfeer van je evenement weerspiegelt en het als een onmisbare ervaring presenteert.

Onderzoek toont aan dat klanten na een bezoek aan evenementenwebsites het vaakst naar YouTube en Google Afbeeldingen gaan. Waarom? Omdat ze video’s en foto’s zoeken die hen laten zien wat ze van jouw evenement kunnen verwachten.

Als je evenementenpagina of -website de ervaring niet goed overbrengt, moeten ze hun eigen conclusies trekken, waardoor jij waarschijnlijk verkoopkansen verliest.

Wat willen millennials nog meer?

Als de drijvende kracht achter de beleveniseconomie zullen millennials een cruciale rol spelen in het succes van je conferentie. Als je meer inzicht wilt in deze alomtegenwoordige generatie en wilt weten hoe je aan hun verwachtingen kunt voldoen, of deze zelfs kunt overtreffen, download dan 3 feiten die congressen moeten weten over Millennials