Niets staat op evenementen meer symbool voor netwerken dan naambadges. Ze helpen bij het maken van persoonlijke introducties, zijn perfect voor wat extra branding en geven evenementen een professionele indruk (mits je goede naambadges aanbiedt).

Hoewel badges voor congressen en topbijeenkomsten niet weg te denken zijn, is het soms een uitdaging om precies de juiste oplossing te vinden. Er zijn zoveel opties dat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet.

Om het juiste type naambadge te kiezen (en of je nou een leverancier inschakelt of zelf aan de slag gaat) moet je precies weten wat je wilt en nodig hebt. We hebben hieronder drie opties voor je uitgelicht. De opties gaan van eenvoudig tot helemaal op maat gemaakt, en de prijs varieert afhankelijk van wat je nodig hebt.

Optie 1: houd het eenvoudig

Vervang het handgeschreven naamkaartje door deze eenvoudige oplossing. Zeg vaarwel tegen viltstiften en stickers en druk zelf eenvoudige badges af. Op deze badges kun je perfect algemene informatie zoals naam, organisatie en titel zetten. Deze optie is ideaal voor kleine, korte evenementen waarvoor je een simpele oplossing nodig hebt.

Aangezien bepaalde registratieoplossingen een badgegenerator als gratis functie bieden, is dit ook een kosteneffectieve optie. Je hoeft ze alleen maar af te drukken en mee naar je evenement te nemen.

Optie 2: laat ze professioneel afdrukken

Professionele drukkers kunnen een goede oplossing bieden en je huisstijl terug laten komen in een mooi design. Op de allerbeste badges staan bijvoorbeeld ook een bedrijfslogo, designelementen en QR-codes voor toegang tot het evenement en lead capture.

Drukkers kunnen de badges voor je afdrukken, klaarmaken en naar je locatie sturen. Het nadeel van de eerste twee opties is wel dat je weinig ruimte voor flexibiliteit houdt. Door alles op voorhand af te drukken kun je geen last minute wijzigingen aanbrengen en is het lastiger om onsite registraties een badge aan te bieden.

Wil jij die flexibiliteit in je registratieproces houden én een professionele indruk achterlaten bij je bezoekers? Dan is optie 3 wellicht de beste keuze voor je evenement.

Optie 3: druk badges af op locatie

Deze optie is ideaal voor (grotere) evenementen met registratie op locatie of als alternatief voor op voorhand afgedrukte naambadges. Sommige leveranciers bieden zelfs een geavanceerde optie om bezoekers in te checken en tegelijk badges af te drukken. Eventbrite biedt met de onsite registration suite een volledig geïntegreerde naambadge oplossing. Maak je je zorgen over rijen? Dat hoeft niet: met deze moderne opties kun je in enkele seconden een label afdrukken.

Doordat je labels afdrukt die je op kartonnetjes of badgepapier plakt die je op voorhand laat drukken, kun je nog steeds een professioneel design in je eigen huisstijl aanhouden. Ook kun je bijvoorbeeld een programma of sponsorlogo’s op (de achterkant van) je naambadge laten printen.

Je kunt zelfs een persoonsgebonden QR code toevoegen als je aan de slag wilt met accreditatie programma’s en lead capturing. Deze optie is zeer geschikt voor congressen en beurzen met meer dan 150 bezoekers.

De ultieme bezoekerservaring

Elke interactie tussen je bezoeker en organisatie is van cruciaal belang. Met een snelle toegang tot het evenement ga je dus al goed van start. Als je daarnaast met een goed uitziende naambadge het netwerken ook nog een stuk makkelijker kunt maken, dan ben je helemaal goed op weg. 75% van de mensen die een evenement bezoekt zegt netwerken erg belangrijk te vinden. Zorg dus dat je dit kunt faciliteren door er rekening mee te houden in de keuze voor een naambadge.

Als je hulp nodig hebt bij je keuze, staan we voor je klaar. Neem contact op met een van onze experts om meer te weten te komen over wat de Eventbrite onsite registration suite voor jouw evenement kan betekenen.