De medeoprichter van Ticketscript, Frans Jonker, vertrekt: “Mijn werk is hier gedaan.”

Minder dan twee jaar nadat Ticketscript onderdeel is geworden van Eventbrite, is de integratie van het in Amsterdam gevestigde bedrijf in het wereldwijde platform voor ticketing en evenement technologie afgerond. De meeste voormalige klanten van Ticketscript en het hele team zijn overgestapt naar Eventbrite en van het merk en platform van Ticketscript is inmiddels afscheid genomen.

De mede-oprichter van Ticketscript, Frans Jonker, een van de belangrijkste aanjagers van deze succesvolle transitie, heeft besloten dit hoofdstuk van zijn ondernemersreis af te sluiten: “Mijn werk is hier gedaan. De waarden en de missie van het bedrijf dat ik heb opgericht zullen voortbestaan als onderdeel van Eventbrite. Ik ga nu op zoek naar nieuwe uitdagingen buiten de ticketing.”

Ruben Meiland, dat Ticketscript samen met Jonker oprichtte, blijft leiding geven aan productontwikkeling bij Eventbrite in San Francisco als wereldwijde VP of product. Country Director Jasper Dijkstra blijft de activiteiten van Eventbrite in de Benelux leiden.

Eventbrite nam Ticketscript in 2017 over. Op dat moment was het een van de grootste self-service ticketing aanbieders in Europa. Het in Nederland opgerichte bedrijf had zich een plek verworven in de Europese muziekindustrie door promotors aan te bieden wat ze hard nodig hadden – de mogelijkheid om zelfstandig online tickets aan te kunnen bieden. “Ticketscript was een game-changer”, zegt Meiland, mede-oprichter van Jonker, “aanvankelijk bij promotors van elektronische muziek in Amsterdam en later door heel Europa. We waren uiteindelijk zo goed in wat we deden dat we de aandacht van een wereldwijd platform hebben getrokken. En alhoewel ik het erg jammer vind om afscheid te nemen van mijn mede-oprichter, denk ik dat wat we hebben bereikt met Ticketscript zo in lijn is met wat we nu doen met Eventbrite, dat onze oorspronkelijke visie zal blijven voortleven.”