E-mail-marketing is een belangrijk onderdeel van het promoten van je evenement. Door slim gebruik te maken van automatische personalisatie in je email templates kun je veel persoonlijkere e-mails uitsturen. Het begint allemaal met een strategie genaamd segmentatie – het creëren van subgroepen van je publiek in je mailinglijst. Om je op weg te helpen hebben we speciaal voor jou deze drie e-mailtemplates voor evenementenuitnodigingen. 

Template 1. Een e-mailuitnodiging voor jouw VIP-gasten

Gebruik dit template wanneer: Je VIP-deelnemers uitnodigt voor jouw evenement. Je kunt dit template helemaal aanpassen aan de exclusieve voordelen die jouw evenement aanbiedt.  

Onderwerpregels: Speciaal voor u: [ naam bezoeker] VIP-ervaringen. Uw [datum evenement] VIP-ervaring is hier! Ervaar [naam evenement] op een unieke manier met een aangepast VIP-pakket!
[naam evenement]

[datum evenement]

[tijd evenement]

[evenement locatie]

Beste [naam bezoeker], Dit jaar draait de VIP-ervaring bij [naam evenement] helemaal om u. Uw keuzes, uw planning – allemaal samengebracht in één gepersonaliseerd pakket dat u vandaag kunt samenstellen. Klik eenvoudig op de onderstaande knop om naar het VIP-menu van dit jaar te gaan en selecteer de voordelen en ervaringen die u het meest aanspreken – en wij zorgen voor de rest. 

[CTA-button]: Boek mijn VIP-tickets

Van [VIP-voordeel 1] tot [VIP-voordeel 2], we kunnen niet wachten om u te verrassen met de beste VIP-ervaring tot nu toe op [naam evenement + jaar]! Bedankt, [naam organisator].

Pro tip: Benadruk beschikbare betaalmethodes op je evenement, want VIP’s betalen vaker  met een polsbandje, smartwatch of smartphone op een evenement.

Template 2. Een e-mailuitnodiging voor nieuwe deelnemers

Gebruik dit template wanneer: Je nieuwe deelnemers wilt uitnodigen voor je volgende evenement. Zorg ervoor dat je de USP’s en voordelen van je evenement goed naar voren brengt

Onderwerpregels:  [naam bezoeker], reserveer jouw plek voor [naam evenement] op [datum evenement] en maak gebruik van onze Early Bird prijzen
[naam evenement]

[datum evenement]

[tijd evenement]

[evenement locatie]

Beste [naam], houdt u van [nummer 1 aantrekking van je evenement]? U voelt u meteen thuis tussen onze [# deelnemers] op [naam evenement] [jaar]! Met een verbazingwekkende line-up van [sprekers/ muzikanten/leveranciers/enzovoort], inclusief [specifieke namen], is [naam evenement] een geweldige kans om uw [voordeel] uit te breiden. Beste van alles? U kunt uw kaarten voor de helft van de prijs kopen tot [datum] tijdens onze Early Bird-uitverkoop.

[CTA-button]: Reserveer nu

Ik hoop u daar te zien! [naam organisator]

Pro tip: Ben je opzoek naar manieren om je mailinglijst uit te breiden? Lees dit artikel voor vijf manieren om je e-maillijst te laten groeien voor je volgende evenement.

Template 3. Een e-mailuitnodiging voor terugkerende bezoekers

Gebruik dit template wanneer: Je contact wilt opnemen met eerdere deelnemers om hen te overtuigen om opnieuw kaarten te kopen.

Onderwerpregel: Sssst… Geheime voorverkoop alleen voor [naam evenement] loyale fans!
[naam evenement]

[datum evenement]

[tijd evenement]

[evenement locatie]

Beste [naam bezoeker], het is weer de tijd van het jaar, wanneer [naam evenement] ticket verkoop van start gaat.  Als dank voor het feit dat u een van onze loyale fans bent, zijn we verheugd om onze [jaar] kortingscode voor 20% korting te delen! Klik eenvoudig op de onderstaande knop en gebruik code [kortingscode] om veel te besparen.

[CTA-button]: Koop tickets

Vorig jaar vroegen we om uw feedback over wat we konden verbeteren. We hebben u zeker gehoord! Daarom bieden we een extra [nieuwe ervaring of functie] om u te helpen een nog betere tijd te hebben bij [naam evenement]. Ik kijk ernaar uit u te zien op [datum evenement], [naam bezoeker].

Tip: Bedank je trouwe fans door ze een exclusieve deal aan te bieden en stuur ze een kortingscode om tickets tegen gereduceerd tarief te kopen.

Ga aan de slag met het maken van je eigen e-mail uitnodigingen

Nu je de kunst van de evenement e-mailuitnodiging onder de knie hebt, is het tijd om je vaardigheden op de proef te stellen. Tegenwoordig wordt de gemiddelde inbox elke dag overspoeld met nieuwe e-mails. Als je niet extra je best doet om er uit te springen, loop je het risico dat je e-mails onopgemerkt blijven en dat je ticketverkoop vervolgens vastloopt. Weten hoe je dit voorkomt? Lees dan dit tipsheet.