De nieuwe Leisure Leefstijlen: wat, waarom en hoe?

De nieuwe Leisure Leefstijlen: wat, waarom en hoe?

Door Bureau Buhrs communicatie & gebiedsmarketing

Datum en tijd

don, 8 nov. 2018 14:00 - 18:00 CET

Locatie

A-Lab

Overhoeksplein 2 1031 KS Amsterdam Netherlands

Beschrijving

UITNODIGING Lab-sessie LEISURE & LEEFSTIJLEN
De nieuwe Leisure Leefstijlen: wat, waarom en hoe?

Donderdag 8 november organiseert Bureau Buhrs samen met SAMR Marktvinders de lab-sessie ‘De nieuwe Leisure Leefstijlen: wat, waarom en hoe?’. Een interactieve en verdiepende sessie waarin we samen aan de slag gaan met de nieuwe leisure leefstijlen die SAMR in opdracht van acht provincies heeft gevonden.

Nieuwe Leisure Leefstijlen

Bureau Buhrs werkt al ruim 10 jaar met de belevingswerelden en BSRleefstijlen van SAMR. Belevingswerelden geven inzicht in de achterliggende redenen voor consumptiegedrag: de behoeften en verwachtingen van individuen. Door de belevingswereld van uw doelgroep te leren begrijpen kunt u hun gedrag (leefstijl) ook beter voorspellen en beïnvloeden.

Het afgelopen jaar is in opdracht van acht provincies een update uitgevoerd van het Leisure Leefstijlenmodel dat jarenlang is gebruikt door de leisure sector. Dit heeft geresulteerd in de Leefstijlvinder met nieuwe Leisure Leefstijlen die zijn aangepast aan de moderne tijd en consument. Deze belevingswerelden van uw consumenten/inwoners zijn gratis te vinden op www.leefstijlvinder.nl.

Met de update zijn er verschillen ontstaan tussen de oude en nieuwe leefstijlen. Als gecertificeerd leisure leefstijlpartner merken we dat dit vragen oproept: waar staan de nieuwe leefstijlen voor? Welke vrijetijdsactiviteit wordt door welke groep ondernomen? Hoe communiceer je met de verschillende groepen? En hoe werk je vanuit de oude Leisure Leefstijlen met de nieuwe Leefstijlvinder? Allerlei vragen die wij samen met u willen beetpakken tijdens onze interactieve lab-sessie.Hiermee biedt de Lab-sessie een verdiepingsslag ten opzichte van introducties over de nieuwe Leisure Leefstijlen.

Waar en wanneer?
Datum: Donderdag 8 november 2018
Tijd: 14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur)
Locatie: A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam

Het programma

  • Leisure leefstijlen-experts Diede van Delft (SAMR Marktvinders) en Leonie van der Laan (Bureau Buhrs) geven een introductie van de nieuwe leefstijlen. Waarom zijn er nieuwe leefstijlen, hoe zijn deze ontstaan en wat zijn de belangrijkste verschillen?
  • Aan de hand van een praktijkvoorbeeld laten we zien hoe je aan de slag gaat met de nieuwe Leisure Leefstijlen. We laten zien hoe we voor de gebiedsmarketing van verschillende leisure gebieden in Lelystad gebruik maken van de oude leefstijlen en vanuit hier werken met de nieuwe leisure leefstijlen.
  • Samen aan de slag! Op basis van deze presentaties over de Avontuurzoekers, Inzichtzoekers, Harmoniezoekers, Rustzoekers, Plezierzoekers, Stijlzoekers en Verbindingszoekers en de kennis en ervaring van de deelnemers gaan we samen de nieuwe leisure leefstijlen concreet maken. Waar winkelt de Harmoniezoeker? Welke vormen van buitenrecreatie onderneemt de Inzichtzoeker? Wie gaat naar een poppodium en wie naar een klassiek concert? En wat is bij uitstek het type horeca voor de Avontuurzoeker? Aan de hand van verschillende leisure domeinen brengen we samen de nieuwe leisure leefstijlen beter in beeld.
  • Wrap-up en doorkijkje. Carlijn Leenders (Bureau Buhrs) geeft een wrap-up van de middag en laat zien hoe de leefstijlen van de doelgroepen de basis zijn voor de verdere invulling van de communicatie, programmering en het fysieke gebied.

Na deelname aan de lab-sessie heeft u een duidelijker beeld van de nieuwe Leisure Leefstijlen en hoe hiermee gewerkt kan worden. We eindigen de lab-sessie met een borrel.

Gratis deelname
Deelname is gratis en het aantal plaatsen is beperkt. Bent u erbij? Laat het ons dan svp uiterlijk 5 november weten via boventaande registratieknop!

Georganiseerd door

Bureau Buhrs draagt met communicatie en marketing bij aan een succesvolle toekomst voor stad en land. U komt ons tegen in de wereld van bouwen, wonen, werken, recreëren, winkelen en infrastructuur. Daar helpen wij overheden en private partijen met het positioneren, branden en promoten van locaties, wijken, steden en regio’s. Ook ondersteunen wij deze organisaties bij het verkrijgen van draagvlak bij veranderingen en vernieuwingen.

Verkoop beëindigd