Venster Acties
Duurzame ambities & Marketing
Hoe versnel je de stappen in de organisatie en hoe integreer je duurzaamheid in je marketingstrategie?
Waar en wanneer
Datum en tijd
Locatie
Plan- B in Eindhoven Hurksestraat 19 5652 Eindhoven Netherlands
Kaart en routebeschrijving
Zo werkt het
Beleid voor refunds
Over dit evenement
Duurzaamheid is een containerbegrip en kan dan ook voor iedereen iets anders betekenen. Feit is dat duurzaamheid geen vrijblijvenheid meer is.
Ieder bedrijf moet zichzelf dan ook de vraag stellen: wil jij als organisatie de beste van de wereld of voor de wereld zijn? Of bevind jouw organisatie zich er ergens tussenin? Welke stappen zijn belangrijk? Hoe krijg je intern iedereen mee? Wat en hoe communiceer je extern? En tot slot: hoe kun je als marketeer je organisatie helpen met verdere duurzame stappen?
Voor:
● Ondernemers (DGA)
● B2B Marketeers
● Sustainability managers
Wat mag je verwachten?
Tijdens deze mastersclass vertelt Mirjam van Laarhoven (Sedge) waarom duurzaamheid belangrijk is en hoe je sneller de juiste stappen zet. Daarbij gaat Mirjam vooral in op het algemene begrip duurzaamheid en de voordelen van duurzaam ondernemen. Vervolgens licht Arjan Rattink, partner bij RVS Marketing & Sales en examinator NIMA B Business Marketing, toe wat onze visie is op duurzame communicatie. Tot slot deelt Dianne Joosten, senior B2B marketeer bij RVS Marketing, praktische tips over succesvolle duurzame communicatie en het voorkomen van greenwashing.
Programma:
14.00 - 14.30 Ontvangst
14.30 - 14.45 Introductie
14.45 - 15.30 Mirjam van Laarhoven (why, how & what van duurzaamheid)
15:30 - 15:35 Korte pauze
15.35 - 16.20 Arjan Rattink Visie duurzame communicatie & Dianne Joosten succesvolle duurzame marketing cases
16:20 – 16:30 Afsluiting
16.30 - 17.30 Netwerkborrel
Wat neem je mee naar huis?
Concrete en praktische inzichten om duurzaamheid intern te versnellen en extern (beter) uit te dragen.
Sprekers:
Mirjam van Laarhoven - Segde
Mirjam is spreker, facilitator en dagvoorzitter op het gebied van duurzaamheid. Ze helpt bedrijven met het activeren van hun medewerkers en het bepalen van hun duurzaamheidsstrategie.
Arjan Rattink SMP -B2B Marketing Strateeg / Partner
Droomt en drinkt marketing. Denkt goed na voordat hij in het diepe springt. Blogt graag (o.a. op Marketingfacts). Actieve twitteraar. Bijbaan: examinator van het NIMA B examen
Dianne Joosten SMP - B2B marketing regisseur
Een ervaren master in Strategic Marketing, die ook graag de handen uit de mouwen steekt, haar tanden erin zet en de pen ter hand neemt.