Gratis

Huh? Eenvoudige taal binnen de regels

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Graphic Matters 2019 - www.graphicmatters.nl

Industriekade 15

4815 HD Breda

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement
Juridische taal is nu eenmaal ingewikkeld! Maar is dat ook zo? Houden we samen mythes in stand?

Over dit evenement

Hoe ver kun je gaan met het vereenvoudigen van je boodschap? Wat dekt de juridische lading niet en wat kan wel?

In een middagsessie met een interessante spreker gaan we ervaringen en inzichten met elkaar delen. Tijdens dit seminar leer je welke perspectieven van belang zijn als je communiceert over juridische zaken.

Denk alvast na over jouw organisatie.

- In welke situatie is het heel belangrijk dat iemand het 100% begrijpt?

- Wat zijn de gevolgen als iemand het niet begrijpt? 

- Wat zou in jouw ogen beter kunnen?

Zodat je de sessie kunt verlaten met praktische handvatten om je communicatie te vereenvoudigen. 

Programma

13.30 - 14.00 uur Inloop met koffie en thee

14.00 - 14.25 uur Welkom en introductie thema en sprekers

14.25 - 15.30 uur Spreker en zelf aan de slag

15.30 - 15.45 uur Afronding workshop

15.45 - 16.30 uur Rondleiding Graphic Matters en nazit

Spreker en inleiders

  • Sjef Kuijsters en Jeroen Tebbe: kickstarters Huh? Wat bedoelt u? en directie Procreate Design

Ministerie van Huh?

Bijna 1 op de 7 mensen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden. Je bent niet afwijkend, zielig, onbekwaam, als je iets niet begrijpt. Toch komen we daar niet graag voor uit. We schamen ons een beetje.

'Huh wat bedoelt u?' is een werkprogramma om als organisaties actief rekening te houden met laaggeletterden. Het programma maakt ‘niet begrijpen’ normaler. Dat is belangrijk. Want pas als je weet dat een ander je niet begrijpt, dan kan je er wat aan doen.We maken de stap van schaamte naar durven gemakkelijker.

Gewoon zeggen dat je iets niet begrijpt is een goed begin. Het is aan organisaties om daar positief mee om te gaan. De insteek is praktisch: concreet oplossingen realiseren. Op het Ministerie van Huh? diepen we speciale onderwerpen uit.

Schrijf je ook in voor:

Huh? Klantgerichtheid op 24 september

Huh? Visuele communicatie op 1 oktober

Huh? De taal van veiligheid op 15 oktober

Samen maken we Breda eenvoudiger.

Heb je vragen over het programma Huh? Wat bedoelt u? Of heb je suggesties? Neem dan contact op met info@huhwatbedoeltu.nl

Graphic Matters

De bijeenkomst op het Ministerie van Huh? vindt plaats tijdens Graphic Matters in de Stokvishallen, Industriekade 15, 4815 HD Breda. 

Graphic Matters 2019 toont hoogtepunten op het gebied van datavisualisatie, infographics, handleidingen en cartografie. Hoe treffend bij het onderwerp laaggeletterdheid!

Uiteraard bezoeken wij op 8 oktober ook de expositie.

Graphic Matters is van 20 september tot 27 oktober te bezoeken. 

Parkeren en openbaar vervoer

In de omgeving is beperkte parkeergelegenheid beschikbaar. Voor de deur is het betaald parkeren. Onze locatie ligt een kwartier loppen van het NS station Breda.

Voor openbaar vervoer raadpleeg www.9292.nl.

Datum en tijd

Locatie

Graphic Matters 2019 - www.graphicmatters.nl

Industriekade 15

4815 HD Breda

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen