Workshop kanaalstrategie

Registraties zijn gesloten

Er zijn geen plekken meer beschikbaar.

Workshop kanaalstrategie

Ga voor een fantastische klantbeleving en excellente service. Met een goed uitgekiende kanaalstrategie maakt je dat allemaal waar.

Door Data Direction

Datum en tijd

don, 28 nov. 2019 11:00 - 17:00 CET

Locatie

HNK | Oude middenweg 17 | Den Haag

17 Oude Middenweg 2491 AC Den Haag Netherlands

Over dit evenement

Jouw klanten verwachten van je merk een naadloze en consistente ervaring binnen en tussen alle communicatiekanalen, online én offline. Dat realiseer je niet alleen met een contentstrategie. Daar komt ook een uitgekiende kanaalstrategie bij kijken.

Tijdens de workshop Kanaalstrategie op 28 november 2019 leer je niet alleen hoe je de juiste kanalen kiest voor je klantcontactmomenten. Je ontdekt ook hoe met je kanaalstrategie de verwachtingen van je klanten over jouw organisatie waarmaakt. Of het nu gaat om een persoonlijke beleving of om een antwoord op een eenvoudige vraag.

Inhoud workshop

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat is een kanaalstrategie?
  • Wat is het belang van een kanaalstrategie?
  • Uit welke bouwstenen bestaat een kanaalstrategie?
  • Welke kanaalstrategieën zijn er en voor welke ambities zet je die in?
  • Hoe zet je jouw contentstrategie door naar een passende kanaalstrategie?
  • Hoe richt je een kanaalstrategie in vanuit journeys?
  • Hoe maak je een formule voor een kanaal?

Wat leer je?

Na de workshop kanaalstrategie:

  • Weet je wat alle bouwstenen van een kanaalstrategie zijn;
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang is van een kanaalstrategie;
  • Weet je hoe je een kanaalstrategie kan ontwikkelen;
  • Weet je hoe je met een kanaalstrategie inhaakt op elke fases van een journey;
  • Weet je hoe je nog beter aansluit op de wensen en behoeften van je klant;
  • Weet je hoe je via elk kanaal dezelfde klantbeleving kan bieden;
  • Weet je hoe je jouw contentstrategie en jouw kanaalstrategie met elkaar verbindt.
  • Heb je ervaring met het uitwerken van een kanaalstrategie;
  • Weet je hoe het is om nauw en efficiënt samen te werken volgens de Agile methode Scrum.

Voor wie is de workshop?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content en kanalen in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Praktische informatie

  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Het minimale aantal deelnemers is 8 personen, het maximale aantal is 21 personen.
  • De deelnemers worden halverwege de workshops verdeeld in teams van max. 8 personen. Elk team heeft een eigen begeleider.
  • Deelname is kosteloos.

Georganiseerd door

 

Data Direction is de expert op het gebied van content. Al ruim 25 jaar hebben wij ervaring in het organiseren van en het strategisch inzetten van content en doen dit altijd op het snijvlak van content, marketing, communicatie en IT.

 

Wij zijn gespecialiseerd in: 

 

Contentstrategie | content DNA | kanaalstrategie | medewerker- en klantcontactstrategie | contentorganisatie | contentaudits & klantvraaganalyses | kanaalmanagement | contentmanagement | contentmigratie | contentarchitectuur | contentworkflows & -tools | content- en kanaalmanagement | customer journeys.

Verkoop beëindigd