Brands In Motion 2020 | Merken, Mensen & Filterbubbels
Evenementdetails
Beschrijving
Merken, Mensen & Filterbubbels
Filterbubbels. Online echokamers. We zitten er allemaal in. Dankzij artificial intelligence zien we wat we willen zien en worden onze meningen standaard bevestigd.
Heerlijk toch? Verbijsterd zien we soms hoe andere mensen compleet anders tegen dingen aan kunnen kijken. Waar halen ze het vandaan!
Tegenstellingen worden steeds groter en wat echt waar is wordt steeds minder duidelijk.
Helpt jouw merk om filterbubbels te doorbreken, of juist liever niet?
Steeds meer functioneren merken als bakens van vertrouwen voor de één en wantrouwen voor de ander. Wordt onze mening gevormd door algoritmes? Blijven we kritisch nadenken, omdat we checken wat er echt gaande is? Hoe kan jouw merk vertrouwen wekken in een versnipperde online wereld?
Wat gebeurt er als je publiek met je merk aan de haal gaat?
Daarover gaat de 3e editie van Brands In Motion.
Vanuit diverse invalshoeken gaan we onze eigen bubbels te lijf.
Tijdens Brands In Motion | Merken, Mensen & Filterbubbels delen bijzondere mensen hun ideeën en ervaringen:
Programma van 15:30 tot 18:30
Niki van Wijk, head of digital marketing & data Online Services bij de Persgroep
Niki van Wijk, onze dagvoorzitter, heeft een rijke ervaring als strateeg op het gebied van digitale transformatie en marketing, ondernemerschap en management. Zij belicht de sociale kant van filterbubbels.
Matthijs Klinkert, directeur van digital designbureau Fabrique
Matthijs laat zien hoe online filterbubbels eigenlijk werken en welke invloed deze hebben op merken en hun relatie tot hun publiek. Merken als baken van vertrouwen, dat gaat soms goed en soms goed fout...
Arendo Joustra, hoofdredacteur EW Elsevier Weekblad
Arendo laat zien hoe het verschil tussen betaalde en niet-betaalde informatie ertoe bijdraagt dat ons wereldbeeld mede wordt bepaald door onze financiële ruimte. Dit brengt dilemma's met zich mee voor journalistieke merken, waar waarheid en balans cruciale waarden zijn.
Marieke de Ruyter de Wildt, oprichter The New Fork – blockchain for food
Marieke laat zien hoe claims over producten straks voor iedereen makkelijk controleerbaar worden, dankzij blockchain. Dat is een technologie waarmee tijdstip en inhoud van transacties zeer transparant en fraudebestendig worden vastgelegd. Dit heeft grote gevolgen voor de rol van merken als bieders van garantie. Zijn ze daar straks nog wel voor nodig
Jenna Kleingeld, partner Weyond
Jenna laat zien dat het steeds meer een illusie is dat je eigenaar van een merk kunt zijn. De gebruikers en de mensen die werken voor het merk – dát zijn de eigenaars. Maar als merken eigenlijk sociale constructen van het publiek zijn, dragen ze dus bij aan het (online) echokamer-effect. Wat moet je doen als je publiek met je merk aan de haal gaat?
Borrel vanaf 18:30 - WestergasTerras
Over Brands In Motion
Merken veranderen de wereld. Onder de naam ‘Brands In Motion’ organiseert Globrands regelmatig evenementen over de laatste ontwikkelingen. Deze keer samen met Fabrique. De seminars of kennissessies zijn bedoeld om bestuurders, managers en professionals op het gebied van marketing en communicatie te inspireren met de nieuwste kennis en praktijkvoorbeelden op het gebied van strategie en branding.
Voor vragen kun je contact opnemen met Judith van 't Kruijs via
judith@globrands.com of bel 06-25041519