
Venster Acties
CoderDojo Leiden #45 | Scratch
Waar en wanneer
Datum en tijd
za. 24 feb. 2018 10:30 - 13:30 CET
Locatie
BplusC Bibliotheek Nieuwstraat 4 2312 KB Leiden Netherlands
Beschrijving
Scratch is een zogenaamde visuele programmeertaal, ontwikkeld op het Massachusetts Institute of Technology, en richt zich vooral op kinderen vanaf ongeveer 7 jaar. Met Scratch kun je visualisaties maken, zoals verhaaltjes, muziek en spelletjes.
Het bijzondere aan deze programmeertaal is dat het werkt met blokjes, die als legosteentjes aan elkaar kunnen worden geplakt. Als de blokjes passen is het programma uitvoerbaar: het is dan syntactisch correct zoals dat dan heet. Programmeerfouten zijn natuurlijk nog steeds mogelijk, maar die zijn dan niet veroorzaakt door bijvoorbeeld spelfouten.
Deze workshop is hetzelfde als vorige keer: Zo krijgen meer kinderen de kans om de workshop te volgen, en kunnen deelnemers wat verdieping zoeken of doorgaan waar ze vorige keer gebleven waren. We hebben verschillende opdrachten liggen die individueel of samen kunnen worden gemaakt, in verschillende niveaus. We hopen zo iedereen te kunnen laten zien hoe krachtig en leuk programmeren kan zijn, zonder je te hoeven richten op ingewikkelde tekst!
Meer informatie: https://coderdojo-leiden.nl/blog/edities/coderdojo-leiden-45-scratch-24-februari-2018/
⚠ LET OP: Toegang tot dit evenement is alléén gegarandeerd als er per mail een bevestiging van registratie is ontvangen. Deze bevestiging dien je ook te kunnen overhandigen op de dag zelf (dmv een printje, of direct vanaf je telefoon).
Is het volgeboekt? Schrijf je dan in op de wachtlijst (indien daar nog plek is), maar kom nooit zomaar langs. Dit ter voorkoming van teleurstellingen of een overvolle zaal.
Tags
Over de organisator
Tijdens onze (gratis) Dojo’s leren kinderen van 7 tot 17 jaar om programmeertalen te begrijpen, oftewel “programmatisch te denken”, wat van toenemend belang is in de moderne wereld. Samen met andere deelnemers leren de kinderen vaardigheden zoals het bouwen van een website, het aansturen van een robot of het maken van een applicatie of game. Dit alles twee keer per maand georganiseerd en ondersteund door een enthousiaste groep van vrijwilligers.
Naast het leren programmeren is de Dojo een plek waar deelnemers elkaar ontmoeten, kennis delen en samen nieuwe dingen maken. CoderDojo maakt het leren programmeren een leuke, informele, creatieve en sociale ervaring.