Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

1 Media Parkboulevard

1217 WE Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Lineaire TV en digital groeien steeds meer naar elkaar toe. De werelden vloeien in elkaar over en benutten elkaars kracht. TV-zenders zijn steeds meer ‘multichannel content publishers’. Ze brengen hun content niet alleen naar tv maar ook naar web, SmartTV, mobiele apps, online video platforms en social media. Video is de motor van online traffic en steeds vaker zie je op TV interactievormen vanuit digital. En in de tussentijd neemt lineair kijken nog steeds het grote merendeel van de kijktijd op het TV scherm voor haar rekening.

In dit Cross Media Café staat centraal wat er momenteel allemaal gaande is aan de kant van lineaire TV. Hoe kunnen daar de tools uit de digitale wereld worden toegepast?

Aandacht is er onder meer voor:

  • Adressable TV, de stand van zaken in Nederland en cases uit de praktijk
  • Wie is de baas over het TV-scherm en waar kijken we nog naar?
  • De nieuwe standaard voor Programmasignalering die onder meer ad replacement en nieuwe, verbeterde functies voor lineaire content mogelijk maakt

Deel 1 14:00-15:15 Wat gebeurt er in Europa (Internationale sprekers, voertaal Engels)

  • Jon Watts, Managing Partner/Co-Founder MTM
    Jon geeft een overzicht van de ontwikkelingen op het gebied van lineaire televisie in Europa.
  • Laurence Miall - d'Août, VP Advanced Advertising at Liberty Global
    Laurence lanceerde de eerste new data and advertising business models voor Liberty Global bij Telenet en SBS in België. Ook bracht zij de deal tussen Sky Adsmart en Virgin Media in de UK tot stand.
  • Prof. Lyndon Nixon, New Media Technology group, MODUL University Vienna
    In ReTV wordt onderzoek gedaan naar nieuwe oplossingen voor omroepen en hun contentpartners om materiaal te publiceren op meerdere mediakanalen, aangepast aan het beoogde publiek.

15:00-15:15 Paneldiscussie met Jon Watts (MTM), Laurence Miall - d'Aoû (Liberty Global), Lyndon Nixon (MODUL University Vienna) en Michel van der Voort (Screenforce)


15:15-15:45 Pauze en bezoek aan demo's


Deel 2 15:45-17:00 Onderzoek en nieuwe oplossingen

  • Jeroen Rutte , Managing Director SpotX Benelux
  • Marco van Houdt, Director Advertising Xite
    Xite biedt adverteerders de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen, een landelijke primeur voor een lineair kanaal.
  • Marcel Korstjens, Head of Ad Technology RTL Nederland
    Wat betekent adressableTV en ad replacement voor RTL?
  • Richard van Everdingen, Media Perspectives
    Een presentatie over de standaard rond Programmasignalering
  • Mark Putman, eigenaar OUTtv
    OUTtv is een televisiekanaal gericht op de gay community in heel Europa. Zij bieden een maandelijks abonnnement waarin lineair en VOD in één app gecombineerd worden.
  • Frank van Oirschot, President & co-founder Ex Machina Group
    Een presentatie over Shoppable video, next level e-commerce op het snijvlak van tv en online.

17:00-18:00 Borrel

Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Media Perspectives en Beeld en Geluid. Deze editie komt tot stand in samenwerking met Screenforce, de Nederlandse TV-marketingorganisatie.


Datum en tijd

Locatie

Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

1 Media Parkboulevard

1217 WE Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen