€ 12,50 – € 19,50

DEC 5 Tomoko Mukaiyama

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Amstelkerk

10 Amstelveld

1017 JD Amsterdam

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement
Een muzikaal alternatief voor de traditionele pakjesavond. Tomoko Makaiyama speelt werk van Jean-Philippe Rameau en Steve Reich.

Over dit evenement

(English below)

Elk jaar op 5 december presenteert Tomoko Mukaiyama een muzikaal alternatief voor de traditionele pakjesavond van Sinterklaas. In plaats van het uitpakken van cadeautjes in huiselijke kring komen vrienden, familie, muziek- en kunstliefhebbers samen in de Amstelkerk.

Dit jaar speelt Tomoko een solorecital: een combinatie van hedendaagse muziek en muziek uit de barok op de moderne vleugel.

PROGRAMMA

Jean-Philippe Rameau – delen uit ''Nouvelles suites de pièces de clavecin’’ (1727)

De Franse barokcomponist Jean-Philippe Rameau schreef drie boeken met ‘Pièces de clavecin’ uiteraard voor klavecimbel. Het eerste, ‘Premier Livre de Pièces de Clavecin’ werd uitgegeven in 1706; het tweede, Pièces de Clavessin, in 1724; en het derde, Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin, in 1726 or 1727. Puristen beschouwen het voortreffelijke 18e-eeuwse Franse klavecimbel als het enige geschikte instrument om deze werken eloquent en karakteristiek uit te voeren. Tomoko verkiest echter de moderne piano: het geeft haar de mogelijkheden voor cantabile en meer kleurschakeringen om deze werken uit te voeren.

Steve Reich - Piano Counterpoint (1973, arrangement 2011 door Vincent Corver) voor piano en sound track

Steve Reich schreef zelf over dit werk:

Piano Counterpoint is an arrangement of Six Pianos (1973) for solo pianist and tape made by Vincent Corver in 2011. The original work, Six Pianos grew out of the idea I had to do a piece for all the pianos in a piano store. Four of the six piano parts are pre-recorded and the last two are combined into a more virtuosic single part played live. For these last two parts to be played by a single pianist it was necessary to move some of the melodic patterns up an octave giving the piece an increased sparkle and intensity. The amplification of the live player along with the pre-recorded playback adds additional electricity. Combined with the practicality of needing only a solo pianist, this arrangement can be heard as improving on the original.

(In English)

DEC 5 Tomoko Mukaiyama

Every year on December 5, Tomoko Mukaiyama presents a musical alternative for the Dutch traditional ‘Sinterklaasavond’. It is a gathering of friends, family, music and art lovers at the Amstelkerk, as an alternative for the tradition of sharing and unwrapping gifts at home.

This year, Tomoko performs a solo recital on the modern grand piano.

PROGRAMME

Jean-Philippe Rameau - fragments from Nouvelles suites de pièces de clavecin (1727)

The French Baroque composer Jean-Philippe Rameau wrote three books of Pièces de clavecin for the harpsichord. The first, Premier Livre de Pièces de Clavecin, was published in 1706; the second, Pièces de Clavessin, in 1724; and the third, Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin, in 1726 or 1727. While purists consider a fine 18th­century French harpsichord as the only instrument to perform these works with appropriate eloquence and distinctiveness, Tomoko is specifically interested in the modern piano’s capacity for cantabile and shadings of colour to perform this wonderful music.

Steve Reich - Piano Counterpoint (1973, arrangement 2011 by Vincent Corver) for piano & sound track

Steve Reich wrote about this work:

Piano Counterpoint is an arrangement of Six Pianos (1973) for solo pianist and tape made by Vincent Corver in 2011. The original work Six Pianos grew out of the idea I had to do a piece for all the pianos in a piano store. Four of the six piano parts are pre-recorded and the last two are combined into a more virtuosic single part played live. For these last two parts to be played by a single pianist it was necessary to move some of the melodic patterns up an octave giving the piece an increased sparkle and intensity. The amplification of the live player along with the pre-recorded playback adds additional electricity. Combined with the practicality of needing only a solo pianist, this arrangement can be heard as improving on the original.

Credits: photo: Shinji Otani make-up: Yasuhito Shoji

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Amstelkerk

10 Amstelveld

1017 JD Amsterdam

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen