Gratis

Digital Wednesday - Digital & Gaming / Gamification

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Igluu

Lichttoren 32

5611BJ Eindhoven

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Digital & Gaming / Gamification
Hoe game-design de wereld van marketing verovert

In een tijd waarin merken het steeds moeilijker vinden om aandacht te krijgen, hebben games geen enkele moeite: miljoenen investeren dagelijks vele uren met het winnen van wedstrijden, oplossen van puzzles of het bereiken van een volgende milestone. Waarom is het dan zo moeilijk om games en merken te combineren? Tot nu toe bleven deze twee werelden gescheiden, op het plakken van merkjes in games na. En het verkeerd toepassen van “gamification”.

Maar ongemerkt worden steeds meer game principes toegepast in de wereld van business en merken. Op woensdag 27 juni vertellen vier sprekers over deze ontwikkeling. In het centrum Eindhoven, het hart van Gaming in Nederland.

Programma
18.30 uur: ontvangst
19.00 uur: start programma
20.30 - 22.00 uur: hapje, drankje, napraten en netwerken

Mis het niet & reserveer snel je ticket.
Tot woensdag 27 Juni!

DE SPREKERS:

Evert Hoogendoorn: Design principes in Game design
Evert Hoogendoorn is Programma leider Ludodidactiek bij HKU Expertise Centre for Education, Senior Lecturer en Strategist/Gamedesigner bij IJsfontein Interactive Media. Zijn verhaal gaat over de design principes van gaming: In de jaren '90 leek het alsof online marketing en gaming voor elkaar gemaakt waren: er ontstond een enorme hype over het potentieel van deze combinatie. Na een aantal heftige overnames bleek er echter grote afstand te zijn tussen de twee werelden. Inmiddels hebben de marketing- en de gamewereld elkaar op een aantal specifieke domeinen gevonden, maar de werkelijke impact van games op onder andere de marketing is veel groter. De design principes die in gamedesign zijn ontwikkeld komen nu steeds meer voor in andere omgevingen. Hij bespreekt deze design-principes en hoe je deze goed en minder goed kan toepassen.

Guus Pennings (PSV) en Joris Verhaak (Blossom): PSV E-sports en Snickers
Guus en Joris gaan vertellen over het FMCG-merk Snickers dat met moeilijk bereikbare jongeren in contact wilde komen, door een combinatie te zoeken met PSV e-Sports. Wat volgde was een uitdagende wedstrijd tussen Team Snickers en Team PSV. Met als coaches: twee bekende game influentials, om een FIFA-multiplayer match te spelen in het echte Philips Stadion. Naast de resultaten vertellen ze welke gevolgen dit gaat geven in de eSports-wereld.

Merel van der Weijden (Hartstichting)
Succesvolle gamification? Appelleren aan een echte gamebeleving en tegelijkertijd kwalitatieve leads genereren die intrinsiek betrokken zijn bij je merk? Dan heb je het over de game HartenHelper van de Hartstichting. Tijdens deze presentatie vertelt Merel van der Weijden je over HartenHelper en hoe gamification niet alleen een laagdrempelige manier is van doelgroepgedreven acquisitie, maar ook op de lange termijn bijdraagt aan marketingdoelstellingen en binding met je publiek.

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Igluu

Lichttoren 32

5611BJ Eindhoven

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen