EWent: Crash course kwaliteit - in het publieke domein en de zorg.
Evenementdetails
Over dit evenement
Kwaliteit komt tot stand op veel verschillende manieren. Bijna bijna iedere organisatie streeft op een eigen manier kwaliteit na. Toch lopen de meningen flink uiteen over wat kwaliteit precies is. Daarom gaan we bij het eerste Ervaringwijzer EWent terug naar de basis. Wat is kwaliteit, en hoe geven we dit vorm in het publieke en sociale domein?
In menig sector wordt naar kwaliteit verwezen als het ultieme einddoel. De definitie van kwaliteit is echter zo breed als de verscheidenheid in sectoren. Toch lijkt er ook een sluimerende consensus te bestaan over kwaliteit. Zo betaald een groot gedeelte van de consumenten extra voor Coca-Cola ten opzichte van een huismerk. Maar is dat kwaliteit of goede marketing? ISO opschrijft kwaliteit als volgt:
“Kwaliteit is het geheel van eigenschappen en kenmerken van een product of dienst dat van belang is voor het voldoen aan vastgestelde of vanzelfsprekende behoeften.”
Bij deze definitie zou een Eredivisie degradant een kwalitatieve club zijn, mits er voor het seizoen verwacht werd dat ze gingen degraderen. De supporters hebben hier waarschijnlijk een andere mening over.
Kwaliteit wordt dus vastgesteld door de gebruikers. Zij bepalen de acceptabele normen op basis van hun vastgestelde behoeften. Bij Ervaringwijzer activeren we de gebruikers om hun normen en behoeften kenbaar te maken, om zo gemeenten, zorgorganisaties en bedrijven te helpen om hun maximale kwaliteit te behalen.
LET OP: voor deze bijeenkomst willen we graag uw Corona-toegangpas scannen voor toegang.