Venster Acties
Field Service NEXT
Optimale inzet van de buitendienst door middel van de juiste technologie. Registreer nu voor uw gratis ticket en deelname.
Waar en wanneer
Datum en tijd
di. 11 okt. 2022 12:00 - 17:00 CEST
Locatie
Microsoft HQ Evert van de Beekstraat 354 1118 CZ Schiphol Netherlands
Over dit evenement
De vooruitzichten voor de service en installatiebranche zijn de komende jaren positief. Installateurs zijn zo druk dat efficiënt werken een absolute must is. Door het grote tekort aan servicemonteurs worden installatiebedrijven ook nog eens gedwongen om creatieve oplossingen te bedenken. Tijdens Field Service NEXT wordt u meegenomen in hoe u de beschikbare buitendienst optimaal inzet door middel van de juiste technologie, van intake en planning tot uitvoer en administratieve afhandeling, en doet u ideeën op hoe u uw werkprocessen kunt optimaliseren.
Van administratie op objectniveau tot (spoed)klus en planning
Gezien uw dagelijkse werkzaamheden met technische installaties is het van uiterst belang om te administreren op objectniveau, zodat u precies weet welk object op welke plaats is geïnstalleerd. Tijdens Field Service NEXT nemen we u mee tijdens de intake en laten we u zien waarom het zo belangrijk is om te administreren op de installatie, in de plaats van op de persoon of plaats. Vervolgens demonstreren we een klant die belt met een spoedklus. Gezien de gewenste oplossingssnelheid laten we u zien hoe eenvoudig het kan zijn om deze in te plannen. Dit doen we zo optimaal mogelijk, dus dat wil zeggen aan de juiste monteur met de benodigde onderdelen in de service bus én wat past bij zijn routeplanning. En als er op de dag van uitvoer afwijkingen voordoen, zoals vertraging, dan wordt dit real-time in een nieuw plan verwerkt en worden de consequenties voor de opdrachtgever of monteur gelijk doorgezet.
Van een optimale buitendienst naar backoffice en facturatie
Na de pauze gaat Field Service NEXT verder met de uitvoer op locatie bij de klant. Dankzij de Buitendienst App staat de binnen- en buitendienst naadloos met elkaar in contact. Opdrachten worden direct naar de juiste medewerker in de buitendienst gestuurd. We nemen u mee in hoe de Buitendienst oplossing zoveel mogelijk administratiewerk uit handen neemt. Reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd. Vervolgens heeft de klant direct de mogelijkheid om zijn handtekening te zetten voor akkoord en krijgt hij de digitale werkbon in zijn mailbox. Al deze gegevens worden realtime geüpdatet in het systeem van de binnendienst, waardoor de financiële afdeling direct aan de slag gaat met de afhandeling van de factuur. Gegevens worden niet langer onnodig overgetypt in de administratie en kwijtgeraakte papieren en onvolledige facturen zijn hierdoor verleden tijd.
Agenda
12:00 Lunch
13:00 Start Field Service NEXT door Microsoft Nederland
13:05 De huidige trends in Field Service Management
13:15 Demo: intake en planning
14:00 Pauze
14:30 Demo: van buitendienst tot backoffice en facturatie
15:15 Forumdiscussie
16:00 Netwerkborrel
Over de organisatoren
Field Service NEXT wordt u aangeboden door Bluace, ORTEC & Sigmax. Bluace is een IT-implementatie partner en biedt advies om bedrijfsprocessen te optimaliseren, om zo een kwaliteitsslag te maken binnen uw organisatie. “Innovatie door standaardisatie”, is waar Bluace voor staat. “Door bedrijfsprocessen te standaardiseren met behulp van de juiste technologie, gaat uw bedrijf efficiënt en uniform te werk, waardoor er uiteindelijk meer tijd en ruimte overblijft voor innovatie.” Daarnaast is de totaaloplossing gebaseerd op één van de meest betrouwbare platformen van dit moment: Microsoft Dynamics 365 Business Central. “Bij Bluace geloven we in standaard softwarecomponenten, die zijn waarde al bewezen heeft bij meerdere organisaties in Nederland en de wereld, zoals van partners ORTEC en Sigmax,”
Zo is Sigmax de basis voor elk succes in de buitendienst met mobiele applicatie Connect. Een standaard field service oplossing, maar wel geheel op maat configureerbaar. ORTEC is 's werelds grootste leverancier van wiskundige optimalisatiesoftware en advanced analytics. Met de oplossing voor de buitendienst zorgen zij voor een strakke planning van werk- en rusttijden, ploegendiensten en werkroosters, maar ook een optimale routeplanning.
Informatie over uw deelname
Field Service NEXT vindt op 11 oktober 2022 plaatst in het hoofdkantoor van Microsoft Nederland bij Schiphol. Het is mogelijk om deze dag bij locatie te parkeren. Hiervoor vragen we bij de registratie van het event om uw kenteken, zodat u deze dag probleemloos in en uit kunt rijden. Field Service NEXT begint met een gezamenlijke lunch. Dit inloopmoment is geheel vrijblijvend, maar we vragen u wel om te registreren, zodat er een indicatie is van de verwachte opkomst. Verder is de deelnamecapaciteit van Field Service NEXT helaas niet onbeperkt. Aangezien we zoveel mogelijk organisaties de kans willen geven vragen we u om met maximaal twee personen per organisatie deel te nemen.