Gastvrijheid Verankeren in de Horeca-Cultuur van jouw zaak!

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

BOHM & Berkel

3 Hendrik Conscienceplein

2000 Antwerpen

Belgium

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Beleid voor refunds

Neem contact op met de organisator om een restitutie aan te vragen.

Eventbrite-kosten zijn niet restitueerbaar.

Beschrijving van het evenement
⁜ THE SUBTLE ART OF GIVING A F*CK ⁜ Breng Hospitality in jouw horeca zaak! The Game Changer.

Over dit evenement

⁜ THE SUBTLE ART OF GIVING A F*CK ⁜

Gastvrijheid is de overtreffende trap van klantgericht werken. Het omvat de kunst om je gasten in heel je denken en doen centraal te stellen, op een manier die echt bij je past als zaakvoeder. Die ervoor zorgt dat net jouw eigenheid en uniekheid nog meer in de verf kan gezet worden, door net nog meer te verbinden met je gasten en je medewerkers.

"If you’re always doing what you’ve always done, you’ll never see (or become) what you could be!"

— Ron Kaufman

Het is de kunst om anderen het gevoel te geven dat ze welkom en écht belangrijk voor je zijn. Wij begeleiden zaakvoerders en verantwoordelijken van horecazaken om gastvrijheid te implementeren in hun dagelijkse werking. De bril van gastvrijheid nemen vraagt om een mentaliteitsverandering, en brengt je stapje voor stapje dichter bij jouw waarden, jouw cultuur, jouw identiteit, en jouw succes.

In 10 Horeca Junkie Take Aways maken we je wegwijs in de 10 geboden van de hedendaagse Gastvrijheidscultuur. Het is een unieke en bijzonder leerrijke training die je zal helpen om ook in jou zaak Gastvrijheid te gaan implementeren.

“What will make the difference in the long run is the care and feeding of customers. No more, no less."

— Michael Mescon

Deze ééndaagse workshop is een initiatie in Gastvrijheid. We geven op een zeer krachtige en doelgerichte manier de basics mee over Gastvrijheid. Na deze dag weet je waarom Gastvrijheid van cruciaal belang is voor het succes van je zaak. Je weet in welke domeinen Gastvrijheid allemaal kan toegepast worden. Je hebt een goed idee waar je staat met jou zaak. Je neemt al meteen een aantal concrete tips mee die je kan gaan toepassen in je eigen zaak.

WAT NEEM JE MEE

• Introductie in de stiel van Gastvrijheid.

Meer dan ooit is is de mate waarin een zaak de stiel van Gastvrijheid begrepen heeft, de motor van langdurig succes. Maar wat is dit nu eigelijk én waarom speelt Gastvrijheid zo een cruciale rol in succes?

TAKE AWAY: Je weet wat Gastvrijheid je zal opleveren en waarom je dit doet.

• Storytelling werkt!

Storytelling, branding en cultuur zijn essentiële onderdelen van de hedendaagse bedrijfsvoering. Grote bedrijven passen dit overal toe, maar ook jij kan dat doen en gebruiken van de vele voordelen. Ontdek je eigen verhaal en leer het te formuleren en toe te passen voor je zaak.

TAKE AWAY: Je hebt een basis idee over hoe story telling werkt en hoe je je eigen verhaal kan beginnen te schrijven.

• De gun-factor activeren bij je klanten.

Telkens als een klant bij je komt, gunt hij je zijn aandacht. Maar hoe zorg je er nu voor dat klanten je je succes gunnen? Gastvrijheid geeft hier heel klare antwoorden op. Leer je manier waarop je de gun-factor voor je zaak kan verhogen.

TAKE AWAY: Je weet wat je kan gaan doen om de gun-factor bij je klanten te vergroten.

• De échte behoeften van je klant in kaart gebracht.

De behoefte van je klant is meer dan wat de meeste mensen denken. Deze behoeften duidelijk in kaart gebracht hebben is dus van groot belang. Door deze te kennen kan je gemakkelijker inspelen op wat je klanten écht van je willen en nodig hebben. Hoe je deze in kaart brengt leren we je in dit gedeelte.

TAKE AWAY: Je kan aan de slag om de behoeften van je klanten te bepalen.

• Fans van je zaak.

Het zijn fans van je zaak die als het ware de fundament zijn. Een trouwe fan base hebben is cruciaal belang. Zij zijn ook je promotors en vaste waarden. Hoe bouw je gestaag aan je eigen fan base? Dat leren we je in dit gedeelte.

TAKE AWAY: Je weet hoe vanaf vandaag aan je fan base kan gaan werken.

• Het overtreffen van verwachtingen is the way to go.

Wanneer je de verwachtingen overtreft die een klant heeft over je zaak dan zit je goed. Heel goed. Maar hoe doe je dat nu? In dit gedeelte leggen we uit hoe dit werkt en waarom het cruciaal is in de algemene beleving van je klant.

TAKE AWAY: Je hebt een idee van de verwachtingen die je klanten hebben en hoe je deze in balans krijgt zodat je de ervaring van je klant naar “overtreffen” kan brengen.

• Communiceren is een kunst en kan je leren.

Efficiënt communiceren kan veel meer zijn dan vriendelijk zijn tegen je klanten. De mate dat je je bewust bent van je communicatie stijl gaat bepalen hoezeer je klanten zich verbonden gaan voelen met jou. De basis inzichten hebben over communiceren is een zeer belangrijk onderdeel van échte Gastvrijheid.

TAKE AWAY: Je hebt een aantal concrete tips mee om effectief te gaan communiceren met je klanten.

• Leiderschap & teams bouwen is het hart van je zaak.

De grootste zorg in de horeca is rond teams. Het vinden van goede mensen, een goed werkend team en weinig verloop. Toch kan hieraan veel gedaan worden en zijn er ook voorbeelden waar het heel goed loopt. De nieuwe manier om dit te doen leggen we je uit in dit stuk. Goed leiderschap & een goed functionerend team zijn het hart van je zaak.

TAKE AWAY: De fundamenten van goed leiderschap en hoe je bouwt aan een fantastisch team.

• Omgaan met klachten en probleem situaties.

In de horeca kom je klanten en problemen vaker voor dan in veel andere sectoren. Meestal gaan we hier defensief mee om. Toch bestaan er vele andere en betere mogelijkheden om dit te doen. De mate dat je een goede strategie hebt om hiermee om te gaan, bepaald mee het succes van je zaak. Elke klacht heeft ook de potentie om iets positiefs mee te doen en zo je klant te behouden of er zelfs een fan van je zaak van te maken. Hoe je dit doet reiken we je aan in dit gedeelte.

TAKE AWAY: Je hebt een dieper inzicht in klachten, wat je ermee kan doen en hoe je deze cultuur in je zaak implementeert.

• Bouwen aan je community.

Je zaak ligt in een buurt. Hoe mee je deel uitmaakt van de buurt, hoe sterker je basis. Sommige zaken die dit goed begrepen hebben maken zelfs deel uit van de buurt en dragen daar de vruchten van. Wat is het belang van deel uit te maken van je buurt, hoe doe je dit en wat levert dit je op geven we je mee in dit gedeelte.

TAKE AWAY: Je hebt een idee van de mate waarin jouw zaak in de buurt is geïntegreerd, je hebt een idee van hoe dit doen en waarom het zo belangrijk is om ook deel uit te maken van de buurt.

VOOR WIE?

Eenieder die een Horeca zaak uitbaat, leidinggevende is in een Horeca zaak of een eigen zaak wil starten.

WAT LEVERT HET JE OP?

  • Grotere klant tevredenheid.
  • Groter rendement.
  • Betere teams.
  • Minder verloop van personeel.
  • Minder klachten en problemen.
  • Meer plezier in je werk.
  • Meer vat op de dagelijkse werking.
  • Groter en langdurig succes.

PRAKTISCHE DETAILS

  • De opleiding loopt van 9:00 tot 12:30 en van 13:30 tot 17:00.
  • Koffiepauzes en broodjeslunch zijn inbegrepen.
  • Voor elke deelnemer is een syllabus voorzien.
  • Je krijgt toegang tot de private Horeca Junkie Facebook groep.
  • Prijs per deelnemer all in is 95,00 € incl. 21% BTW

info@horecajunkies.be - www.horecajunkies.be

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

BOHM & Berkel

3 Hendrik Conscienceplein

2000 Antwerpen

Belgium

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Neem contact op met de organisator om een restitutie aan te vragen.

Eventbrite-kosten zijn niet restitueerbaar.

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen