Industry Meetup Influencer Marketing
Evenementdetails
Beschrijving
Influencer marketing ligt onder vuur. Terwijl de budgetten van adverteerders groeien, is de geloofwaardigheid van influencers schrikbarend laag. Recente incidenten, naar aanleiding van een uitzending van Rambam en Netflixdocumentaire Fyre, doen het imago van deze relatief nieuwe vorm van marketing ook geen goed. Onduidelijkheid over hoe influencers op een transparante en betrouwbare manier reclame kunnen maken vormt de grootste bottleneck.
Daarom heeft de Stichting Reclame Code (SRC) in samenwerking met onder meer DDMA en BVA de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing aangescherpt. Met een duidelijke uitleg en nieuwe praktijkvoorbeelden geeft de code handvatten aan adverteerders, influencerbureaus en influencers hoe zij reclame op social media herkenbaar kunnen maken. De regels in deze vernieuwde Reclamecode zijn bindend voor de gehele industrie. Kennis van deze code is dus een must voor iedereen die zich bezighoudt met influencer marketing.
Programma
Inloop 14:30 uur
Start 15:00 uur
15:00 uur Welkom door Henriette van Swinderen (directeur BVA) en Diana Janssen (directeur DDMA)
15:10 uur – 15:40 uur Toelichting update Reclamecode Social Media en guidance vanuit de industrie Door: Fiona Vening (Compliance Officer Stichting Reclamecode, SRC) en Naomi van der Louw, (Legal Counsel DDMA)
15:40 uur – 16:00 uur Wat gaat de herziene Mediawet betekenen voor influencer marketing, en wat is de rol van zelfregulering? (Lisa van de Voort, beleidsmedewerker afdeling Mediabeleid, Ministerie OCW)
16:00 uur – 16:20 uur Influencer marketing in de praktijk van Tui Door: Marijke Slaats (Teamlead Branded Content Tui) en Christine van Hedel (Digital Marketeer Social Media & Influencers)
16:20 uur – 16:30 uur wordt ter plekke bekendgemaakt
16:30 uur Afsluiting + borrel