Masterclass Aandachtsmarketing
Evenementdetails
Beschrijving
Tijdens deze Masterclass Aandachtsmarketing staat het nieuwste boek van Klaas Weima centraal. De keynote en het wetenschappelijke onderzoek geven antwoord op de vraag hoe je aandacht voor je merk verdient. In de interactieve paneldiscussie krijg je de gelegenheid om jouw vragen aan het expertpanel te stellen.
Kom op 30 oktober naar deze inspirerende Masterclass in het Rijksmuseum en neem als een van de eersten het boek Aandachtsmarketing mee naar huis.
Programma:
15.30 uur Ontvangst met koffie en thee
16.00 uur Opening Masterclass door Donatello Piras, dagvoorzitter
16.10 uur Boekpresentatie Aandachtsmarketing door Klaas Weima
16.40 uur Presentatie wetenschappelijk onderzoek door prof. dr. ir. Peeter Verlegh
16.50 uur Paneldiscussie met de sprekers en Ruud de Langen van Talpa Network
17.10 uur Start borrel, uitreiking boeken
18.00 uur Einde event
Over het boek Aandachtsmarketing
Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je als marketeer dat jouw boodschap nog opvalt? Dit boek toont aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk hoe je wél aandacht voor jouw merk krijgt. Met als resultaat minder marketingverspilling, blijere klanten en een hoger bedrijfsresultaat.
Aandachtsmarketing verschijnt op 30 oktober, wordt uitgegeven i.s.m. S2Uitgevers en kost € 34,95 (ISBN 9789492528407). Meer info over het boek en de methode vind je hier.
Over de sprekers
Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de bestseller Verdiende aandacht en blogt voor Marketingfacts. Daarnaast is hij oprichter van Energize, het marketingbureau voor verdiende aandacht. Klaas heeft een vaste rubriek in Adformatie, is gastdocent aan de Nyenrode Business Universiteit en host van de prijswinnende podcast CMOtalk.
Prof. dr. ir. Peeter Verlegh (PhD Wageningen Universiteit, 2001) is Hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Van 2012-2014 was hij directeur van SWOCC, waar hij momenteel nog bestuurslid is. Verlegh’s onderzoek richt zich op de interacties tussen bedrijf en consument (marketingcommunicatie) en tussen consumenten onderling (word of mouth, sociale invloeden). Binnen deze gebieden hebben de rol van merken en sociale media zijn speciale belangstelling. Zijn onderzoek is gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschriften in marketing en psychologie, en hij is lid van de editorial boards van international journal of research in marketing, journal of advertising en international journal of advertising.
Ruud de Langen in 1989 bij Sky Radio. Daarna in een rollercoaster om via een reclamebureau, een eigen formatbureau en diverse mediabureaus, te eindigen als verantwoordelijke voor Creative, Social en KIJK bij Talpa Network. Hij schreef in de tussentijd ook nog drie boekjes vol met Adformatie columns én zat in besturen van NLO, VEA en MWG.
Donatello Piras is een van de meest gevraagde dagvoorzitters van Nederland met meer dan 15 jaar ervaring als professioneel dagvoorzitter. Van internationaal congres met bewindslieden tot Awardshow. Zijn handelsmerk: veel parate kennis, passie & energie! Als spreker geeft Donatello lezingen, workshops & trainingen over zijn grote passie als communicatiespecialist: overtuigingskracht.