€ 345

Masterclass Digital Analytics (Google Analytics)

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Staatshuys

11 Thorbeckegracht

8011 VL Zwolle

Netherlands

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Beleid voor refunds

Restituties tot 7 dagen voor evenement

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Je besteedt vast veel tijd aan je website en andere online uitingen. Alle informatie van je organisatie staat online en de boekingen, het contact en de aankopen lopen ook via de website. Dan wil je natuurlijk graag inzicht te hebben in hoe de website presteert en of je social media kanalen en andere campagnes het juiste verkeer genereren.

Met Google Analytics krijg je inzicht in de performance van je website. Je krijgt grip op wat je bezoekers doen en wat ze werkelijk zoeken. Je volgt ze over je hele website. Met deze belangrijke informatie kun je de online uitingen zo aanpassen dat ze optimaal presteren. Je maakt dan bewustere keuzes en je bespaart geld.

In de training Google Analytics leer je wat er met Google Analytics mogelijk is. In een dag weet je hoe je deze tool optimaal kunt inzetten.

Programma van deze training


Inleiding Google Analytics

Wat is Google Analytics en wat kan deze tool je vertellen?
Door middel van een rondleiding door de tool maken we kennis met de mogelijkheden.
Ook kijken we naar de relatie van Google Analytics met Google Search Console, Google Ads & Google Tag Manager.

Het maken van een analyse strategie

Het mooie van Google Analytics is dat je veel kunt meten, maar dit is tevens ook het gevaar. Je kunt zoveel meten dat het risico is dat je je eigen organisatie overspoelt met nutteloze data.
We kijken welke data in welke situaties handig of noodzakelijk zijn.

Starten met Google Analytics

Als je weet waar naar je op zoek bent, kun je ook gericht de tool inrichten. Welke code moet je in de website plaatsen om de juiste data te ontvangen? Hoe zorg je dat die data in de juiste rapportages komen te staan?

De rapportage en analyse

Van Google Analytics ontvang je verschillende rapportages met data over jouw website. Hoe kun je de juiste informatie uit deze rapportages halen? En wat betekenen de verschillende termen?

Geavanceerde rapportages

Met de uitgebreide rapportages in Google Analytics kun je bijvoorbeeld bezoekersstromen segmenteren, nieuwsbrieven monitoren en pagina’s A/B testen.

Google Analytics en Google Search console

Voor zoekmachine optimalisatie (SEO) is Google Analytics samen met Google Search Console een belangrijke tool. Door deze 2 tools van Google te koppelen kun je in Google Analytics zien met welke zoekopdracht bezoekers op je pagina komen. Daarnaast zie je in Google Search Console waar die pagina in Google zichtbaar was. Daarnaast geeft Analytics meer informatie voor het verbeteren van je website.

Google Analytics & Google Ads

Als je een betaalde campagne start in Google Ads kun je deze in Google Analytics volgen. Je ziet de kosten van de campagne tegenover de resultaten van een pagina staan. Daarnaast is het verkeer naar een pagina uit te splitsen in betaald en organisch zoekverkeer vanuit google.

Privacy

Het volgen van mensen op je website moet je natuurlijk netjes melden volgens de AVG / GDPR. Wat mag wel en wat mag niet? We kijken natuurlijk naar de inrichting van Google Analytics en de privacy wetgeving. Zo weet je wat je wel en niet mag doen met Google Analytics. Dit hangt samen met de cookie melding die op je site staat.

Na deze Training…

… kun je zelf aan de slag met Google Analytics. Je weet wat er mogelijk is en hoe je het inricht. De koppeling met de website doe je misschien samen met een web developer, maar je weet dat je dit met Google Tag Manager kunt doen, zodat je deze web developer minimaal nodig hebt.
Bij de inrichting weet je hoe je Google Search Console & Google Ads kunt koppelen. Je kunt dan zelf de juiste informatie uit Google Analytics halen en de rapportages delen in je organisatie.


Veelgestelde vragen


Waarom zijn er verschillende prijzen voor de tickets?

De prijzen zijn gebasseerd op basis van het tijdstip dat je ze koopt. Hoe eerder je ze koop, hoe goedkoper ze zijn. Hiermee proberen we je te bewegen om vroeg te boeken. Zo weten wij ook waar we aan toe zijn en daar belonen we je graag voor! Alvast bedankt voor je vroege boeking!


Wat zijn de vervoers-/parkeermogelijkheden voor het evenement?

Deze masterclass wordt georganiseerd in de binnenstad van Zwolle.
Parkeren kan op verschillende locatie's en op loopafstand van het Staatshuys.

  • Parkeergarage: Diezerpoort.
  • Parkeergarage: Q-Park - Het eiland.
  • Parkeergarage: Noordereiland.

Meer informatie over parkeren in Zwolle.


Hoe kan ik de organisator bereiken als ik vragen heb?

Voor vragen kunje een mail sturen naar info@deonlinestrateeg.nl.



Wat is het restitutiebeleid?

Tot 7 dagen voor aanvang kun je kosteloos annuleren.
Je kunt je kaart ook doorgeven aan een collega ondernemer. Laat het ons dan wel even weten zodat we op de hoogte zijn van wie er komt.


Wat zijn het minimaal aantal deelnemers?

Voor elke editie zijn er een minimaal aantal deelnemers om uit de kosten te komen. Natuurlijk volgt dan automatisch een restitutie.


Moet ik mijn ticket afgedrukt meenemen?

Je kunt je ticket afgedrukt meenemen, maar het kan ook online via de Eventbrite app of een pdf.


Is mijn registratie of ticket overdraagbaar?

Ja, dat is geen probleem. We stellen het erg op prijs als je ons doorgeeft wie er komt. Je kunt zelf je registratie online aanpassen of ons een mail sturen (info@deonlinestrateeg.nl)


Is het goed als de naam op mijn ticket of registratie niet overeenkomt met die van de bezoeker?

Nee dat is geen probleem, maar om extra handelingen te voorkomen vragen we je om bij een overdracht van je ticket ons de juiste informatie te geven. Dit kan online of via info@deonlinestrateeg.nl.

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Staatshuys

11 Thorbeckegracht

8011 VL Zwolle

Netherlands

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Restituties tot 7 dagen voor evenement

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen