Masterclass: Van duurzame doelstellingen naar duurzame merkstrategie
Evenementdetails
Over dit evenement
Op 20 januari nemen Marijke Tadema en Femke Pluijm jou mee in de eerste stappen naar een sterk merk die klanten activeert en bindt. Jij hebt grote plannen en wil niet alleen in 2022 jouw duurzame doelstellingen realiseren, je wilt dit ook laten terugkomen in de strategie van jouw merk en de bijbehorende middelen. Maar hoe doe je dat en waar begin je?
Een sterk merk fungeert als de basis van jouw marketing- en organisatiestrategie. Het is de lijm van je middelen en uitingen waarin er een echte verbinding wordt aangegaan met de (potentiële) klant. Door de stevige basis die een merk jouw strategie geeft, is het makkelijker om in te spelen op ontwikkelingen en veranderingen. Kiezen voor duurzaamheid is het kiezen voor een sterk merk. Meer dan ooit willen mensen verbonden zijn met elkaar, ze willen onderdeel zijn van een beweging en zich verbinden aan merken die dit ook doen.
Maar hoe laat jij je duurzame doelstellingen en duurzame merkstrategie met elkaar verweven? Hoe zorg je voor een sterk merk die deze doelstellingen integreert en vertaalt naar het grote publiek? Merkstrategen Marijke Tadema en Femke Pluijm nemen je in deze masterclass mee in de eerste stappen.
Is dit herkenbaar?
- Is jouw organisatie bezig met het concretiseren en realiseren van duurzame doelstellingen maar weet je niet hoe je dit kan vertalen naar je marketingmiddelen?
- Is duurzaamheid een los onderdeel in de organisatie en wil je dit onderdeel maken van je marketing- en organisatiestrategie?
- Wil je jouw (potentiële) doelgroep laten zien waar je voor staat en hoe je waarde toevoegt?
- Voelen je uitingen als losse flodders en ben je op zoek naar handvatten en structuur om in 2022 te gaan knallen?
Na deze masterclass weet jij:
- Wat een duurzame merkstrategie kan betekenen voor het bereiken van je doelstellingen.
- Hoe een duurzame merkstrategie jouw impact en groei kan vergroten
- Welke eerste stappen je kan nemen naar een sterk merk
- Heb jij jouw duurzame positionering in één zin op papier
- Weet jij de duurzame doelstellingen te vertalen naar een onderscheidende waardenset en merkbeloftes.
- Is het helder waar de organisatie voor staat en hoe je daarmee klantloyaliteit kan vergroten.
- Hoe je van 2022 een jaar van echte verandering maakt.
Dit is voor jou:
- Wanneer je duidelijke duurzaamheidsdoelen voor 2022 voor ogen hebt.
- Wanneer je duurzaamheid onderdeel wilt laten maken van je merk DNA.
- Wanneer je klantenbinding en klantloyaliteit wilt vergroten.
Dit is niet voor jou:
- Wanneer je nog geen duidelijke duurzame doelstellingen hebt.
- Wanneer je duurzaamheid alleen voor marketingdoeleinden wilt gebruiken.
- Wanneer jouw bedrijf nog niet klaar is voor constructieve verandering.
Het programma:
1. 101 duurzame merkstrategie: wat brengt het je?
2. Wat doen zij: wanneer is een merk een sterk merk?
3. Jouw waarden set samenstellen: hoe vind je de unieke waarden?
4. Merkbeloftes: hoe vertaal je doelstellingen naar beloftes?
5. Jouw powerpitch in één zin
6. Stel je vraag aan Marijke en Femke