Media Pioneers
Evenementdetails
Beschrijving
Media Pioneers is een kennis en inspiratie evenement voor zakelijke beslissers en marketeers. Het evenement staat in het teken van het veranderende mediagedrag van de consument. De explosie van digitale media in content, aanbieders en apparaten zorgt voor een versplintering in kijktijd en gedrag.
Tijdens Media Pioneers gaan we in op cijfers en trends en hoe diverse organisaties de consument met succes weten te bereiken. Kijken, luisteren, lezen, social media en gaming komen deze middag aan bod. Een vijftal sprekers vertellen deze middag hoe zij inspelen op het snel veranderende medialandschap. Daarnaast is er volop ruimte voor discussie en netwerkmogelijkheden.
Registratie is mogelijk voor eindbeslissers uit het bedrijfsleven, marketeers of relaties van Multiscope.
Programma
13:00 - 13:35
Ontvangst
13:35 - 13:45
Opening
13:45 - 14:10
Yves Kistemaker - Multiscope
Yves publiceert nog niet eerder bekend gemaakte cijfers uit de Smart Media Monitor, een grootschalig marktonderzoek naar digitaal mediagebruik in Nederland. De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welk scherm (mobiel, tablet of televisie) de strijd om de consument wint.
14:10 - 14:35
Bob ten Berge - RTL
Bob ten Berge is Senior Brand Partnership Manager en slaat bij RTL bruggen tussen merken, de kanalen van StukTV én de platformen van RTL op TV en online. Via creatieve concepten en een slimme distributiestrategie helpt hij merken via online video en crossmediale campagnes aan een groot bereik onder millennials. Bob vertelt over het succes van StukTV. Met bijna 1,7 miljoen abonnees is StukTV een van de grootste Nederlandse kanalen op YouTube. Hoe zorgen de mannen ervoor dat de fans enthousiast blijven en hun doelgroep steeds breder wordt? Hoe kan je als merk meeliften op hun succes, en wat zijn de do’s en don'ts? O.a. de succesvolle samenwerking met Cordaid komt aan bod; een mooi voorbeeld van het verbreden van StukTV’s content visie.
14:35 - 15:00
Joep Lucassen - Bol.com
Sinds de lancering van Spotify is er gesproken over een 'Spotify voor ebooks.' Bol.com heeft in samenwerking met Kobo het Kobo Plus eBook-abonnement gelanceerd. Joep Lucassen is Product Manager Plus ebook-abonnement bij Bol.com en neemt ons mee in deze reis. Hoe kan de dienst zich onderscheiden en hoe ziet Bol.com toekomstige ontwikkelingen rondom e-reading?
15:00 - 15:30
Network break
15:30 - 15:55
Rens Verweij - VICE Benelux
VICE Benelux heeft met haar 10 lokale online platformen en de recente stap naar TV gezorgd voor een opvallende stap in het medialandschap. Ze hebben de weg naar jongeren gevonden met een eigen visie op media. Rens vertelt over de visie van VICE Benelux op de stand van zaken in de media. En hoe slagen ze erin om met hun creatieve oplossingen merken en millennials met elkaar te verbinden.
15:55 - 16:20
Jeroen de Bakker - Talpa Radio
Talpa Radio is het grootste muziek entertainment bedrijf van Nederland. Met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica bereiken ze wekelijks 7 miljoen mensen. Jeroen de Bakker is CMO Brand & Online bij Talpa Radio en vertelt hoe zij omgaan met de ontwikkelingen in het Nederlandse medialandschap. Hoe behouden ze hun sterke positie met de radiostations en welke rol speelt JUKE?
16:20 - 16:45
Gert-Jaap Hoekman - NU.nl
Personalisatie is essentieel om als (media)merk te overleven. Ook voor NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland, is personalisatie van belang. Gert-Jaap is hoofdredacteur van NU.nl en vertelt over de lessen uit de inspiratiebronnen van NU.nl. Daarnaast neemt hij ons mee in zijn visie op de toekomst van media.
16:45 - 17:00
Afronding
17:00 - 18:00
Borrel