€ 423,50

MediaBooster - Data 1 juni & 8 juni

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Mediacentrum

1 Joop van den Endeplein

1217 GP Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Over de workshop

Data is de nieuwe grondstof voor de media-industrie. Nederlandse mediabedrijven kampen elke dag met de impact van data en digitalisering. Deze digitalisering binnen de mediasector zorgt ervoor dat mensen op elk moment televisie kunnen kijken op elk apparaat. Daarnaast is er meer mogelijkheid tot interactie met de kijker. Door deze ontwikkelingen kan er in steeds grotere- en gevarieerde hoeveelheden data worden verzameld.

Op 1 juni en 8 juni 2018 organiseert Media Perspectives een tweedaagse training die in het teken staat van Data. Gedurende deze tweedaagse Mediabooster neemt Erik van Heeswijk jou mee in de mogelijkheden van personalisatie en aanbevelingen n.a.v. dataverzameling. Welke data verzamelt jouw organisatie al? Wat kun je met deze data? Hoe kun je zelf gericht data verzamelen en gebruiken? Hoe kun je al deze data gebruiken om een groter publiek aan te spreken? Kortom wat betekenen deze mogelijkheden voor mediabedrijven en mediaprofessionals?

Met een gebalanceerde combinatie van theorie en praktijk zal er aan deze onderwerpen aandacht besteed worden.


Over de trainer

De workshop wordt begeleid door Erik van Heeswijk. Hij is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten.


Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Mediacentrum

1 Joop van den Endeplein

1217 GP Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen