€ 750

MediaBooster Immersive Media

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Media Perspectives

1 Joop van den Endeplein

1217 WJ Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Beleid voor refunds

Geen refunds

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

De ontwikkelingen rondom Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR) gaan razendsnel. Als mediamaker, docent en/of marcom professional wil je voorop blijven lopen met deze immersive vormen van storytelling. Maar hoe zet je AR/VR/MR in, in jouw mediastrategie? En wat komt er allemaal bij het maakproces kijken? Wij helpen je op weg met de MediaBooster Immersive Media. Na de training heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie.

Een VR/AR/MR beleving is de perfecte manier om mensen onder te dompelen in een compleet andere wereld en ze te enthousiasmeren. Deze kracht maken immersive media heel interessant voor mediamakers en marcomprofessionals, maar het zet ons ook voor uitdagingen omdat het productieproces zoveel verschilt van een regulier productieproces. Daarom organiseert Media Perspectives een tweedaagse training over de mogelijkheden van VR/AR/MR. In de training is aandacht voor de toegevoegde waarde van AR/VR/MR, inspiratie en succesverhalen en praktische do’s en don’ts bij een immersive productieproces.

Praktische informatie:

Datum en tijd: dinsdag 9 en 23 oktober, 09:00-17:00 uur
Kosten: 750 euro
Duur: 2 dagen
Niveau: beginners – geen tot weinig ervaring met VR/AR/MR
Locatie: MP Learningspace, Joop van den Endeplein 1, 1217 WJ Hilversum
Thema: Tech & Innovatie
Type training: MediaBooster

Wat leer je tijdens de training?

In deze tweedaagse MediaBooster leer je wat de mogelijkheden zijn van VR/AR/MR en hoe je deze kunt toepassen binnen jouw praktijk. Je krijgt praktijkvoorbeelden en mag zelf experimenteren met immersive technologie. Ook gaan deelnemers in kleine teams aan de slag met een case. Je leert welke categorieën immersive media er zijn, wat de voor- en nadelen zijn en wanneer je welk type het beste kunt inzetten. Daarnaast krijg je inzicht in het hele maakproces: wat is er nodig voor een immersive productie en wie moet je in je team hebben?

Programma:

Dag 1:

  • Introductie in immersive media
  • Immersive technologie in de praktijk met gastpresentaties van innovatieve AR/VR/MR projecten
  • Experimenteren met immersive technologie

Dag 2:

  • Terugblik e-learning en dag 1
  • Uitwerken van een immersive case in kleine teams
  • What’s in the future? Welke trends zijn zichtbaar, wat gaat er nog komen en wat gaat dit betekenen voor jouw bedrijf

Na de workshop:

  • Heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie
  • Heb je mogen experimenteren met immersive technologie (OculusRift en Hololens)
  • Ben je geïnspireerd door meerdere succesverhalen
  • Heb je in een klein team gewerkt aan het uitwerken van een immersive case
  • ben je in staat een weloverwogen besluit te nemen over het wel of niet inzetten van VR in jouw mediastrategie


Voor wie is de training?

De training is interessant voor iedereen die iets met VR/AR/MR wil doen, maar nog niet precies weet ‘waarom’ en ‘hoe’? Of je nu mediamaker, docent of marcom professional bij een groot merk merk bent, kom ontdekken wat VR/AR/MR voor jou kan betekenen. De training richt zich op mensen die nog geen of weinig ervaring hebben met het maken van een AR/VR/MR productie.


Kosten en korting

Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €750,-. ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting, medewerkers van partners zelfs 50%. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl. Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.

Reviews

“Ik heb heel veel geleerd in de twee dagen. Ik heb wel een beetje een vol hoofd, maar ik denk zeker dat ik nu met een goed verhaal terug kan naar mijn redactie om te vertellen of we wel of niet met VR moeten gaan werken”

Hanna den Hollander, 6 april 2017

“Ik heb twee dagen lang ontzettend veel informatie tot me genomen. We hebben een aantal een andere wijze van storytelling onderzocht en uitgewerkt. Eigenlijk was het zeer verfrissend en lekker om te doen"

Peter Kleijn, 6 april 2017

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Media Perspectives

1 Joop van den Endeplein

1217 WJ Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Geen refunds

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen