Venster Acties
MediaTalk: Datagedreven marketing met NLProfiel
Waar en wanneer
Datum en tijd
di. 5 nov. 2019 12:00 - 13:15 CET
Locatie
SWITCH, Media Park, Hilversum Joop van den Endeplein 1 1217 Hilversum Netherlands
Beleid voor refunds
Beschrijving
De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. Het antwoord daarop? NLProfiel, een samenwerking tussen vier grote Nederlandse mediapartijen. In 2018 startte deze gemeenschappelijke datadienst met een pilotfase tot medio 2019. Tijdens de MediaTalk van dinsdag 5 november geeft projectmanager Wouter Hulst een update van de learnings van NLProfiel
NLProfiel is een initiatief van vier Nederlandse uitgevers: Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en DPG Media. De datadienst is opgestart om adverteerders van meer en betere profielgegevens te voorzien. Het uniformeren van de techniek en het structureren van data-opbouw is nodig om dit mogelijk te maken. Als dit gerealiseerd is kunnen merken en hun bureaus door middel van relevante profielen over de verschillende mediapartijen heen plannen. Campagnes worden met NLProfiel effectiever, omdat met goede profielen de juiste consument gevonden kan worden. Uiteraard geheel binnen de AVG-regelgeving.
Wil je meer weten over NLProfiel? Ben je benieuwd naar de lessons learned uit de pilots en wat dit betekent voor datagedreven marketing? Projectmanager Wouter Hulst geeft tijdens de MediaTalk een update over NLProfiel. Laat je bijpraten tijdens de lunch op dinsdag 5 november, van 12.00-13.15 uur.
Programma
-
12:00-12:15 Inloop met broodjes Bar Boon
-
12:15-13:00 Presentatie Wouter Hulst
-
13:00-13:15 Q&A
-
13:15 Afsluiten
Tags
Over de organisator
Media Perspectives is gedreven om een bijdrage te leveren aan de toekomst van de mediasector en het voortouw te nemen in de transformatie. Daarbij focussen we op vijf thema's waar de grootste uitdagingen liggen. Daar bieden we een aantal tools voor aan. Die tools gaan ervoor zorgen dat onze Nederlandse mediasector nog meer gaat bloeien.