Meetup Datagedreven e-commerce
Evenementdetails
Over dit evenement
## ENGLISH BELOW ##
Veel data-meetups en congressen zijn gericht op succesverhalen en resultaten die zijn behaald. De weg er naar toe, afwegingen die zijn gemaakt en problemen die (nog) niet zijn opgelost worden weinig besproken. Dit terwijl veel bedrijven moeite hebben om hun e-commerce meer data-gedreven te krijgen. Vaak is er sprake van meerdere problemen die de voortgang hinderen, waar je binnen je bedrijf moeilijk uitkomt. In plaats van zelf deze problemen op te lossen, organiseren wij een meetup waar je niet je successen deelt, maar je huidige problemen. Waar je niet wordt verleid met een commercieel praatje, maar echt waarde kunt halen uit de kennis en expertise van anderen. Samen met vakgenoten worden dan ook cases gedeeld, besproken en concrete acties bedacht om je werkelijk verder te helpen.
Meetup Datagedreven E-commerce, aan de slag
Maximaal 6 organisaties kunnen deelnemen aan deze meetup. In deze meetup helpen we elkaar drempels over om echt aan de slag te zijn met E-commerce gebaseerd op data. Iedere deelnemer levert een case aan, waar je mee bezig bent of op het punt staat mee bezig te gaan, en de belangrijkste knelpunten die je ervaart of voorziet. Een case wordt gepresenteerd en knelpunten worden onder handen genomen in kleine groepjes en in een vertrouwde setting.
Mathijs Kok (strategie en organisatie), Niels Reijmer (data science) en Chi Shing Chang (data engineering en search- en recommender systems) faciliteren met het analyseren van de case en het scherp neerzetten van vraagstukken.
De toepassingen mogen groot of klein zijn, eenvoudig of complex en zijn gericht om op productieschaal geautomatiseerd en datagedreven E-commerce te doen. Mogelijke voorbeelden zijn: product recommendations, gepersonaliseerde volgorden of aanbiedingen, dynamische (re)targeting campagnes, dynamische aanpassingen aanbod op marketplaces, etc.
Voor marketing / E-commerce managers, data scientists en data engineers
Deze meetup is niet voor toehoorders. Je moet echt al aan de slag zijn of knelpunten aan het oplossen zijn om aan de slag te gaan. Zodoende kun je jouw ervaringen delen en die van anderen meenemen in wat jij aan het doen bent. Maturity is niet van belang, je mag bezig zijn met je eerste opzet of juist met vervolg geven van eerste initiatieven. Je mag om hulp vragen voor interne positionering of data-analyse opzet.
Het inbrengen van een case is verplicht en na beoordeling van de case ontvang je een uitnodiging om deel te nemen. Uiteraard mag je met een collega komen zodat je samen verder kunt.
Wanneer
Op 26 mei 9-12u én 16 juni, 9-12u
Organisatie:
Engels
About this event
Many data-meetups and conferences focus on success stories and goals which are archived. Sadly the bumpy road, the hurdles that were taken and the difficult choices that were made are often not discussed. At the same time many e-commerce companies are struggling to become more data-driven. Often multiple problems block the progress which are hard to solve. To help companies solve these, we are organising a meetup where you share your problems instead of your successes. Together with other people in your field you will share cases, discuss these in detail and get to concrete actions to move forward.
Meetup Datagedreven E-commerce, get to work
Only 6 organisations can take part. Every organisation brings a case with them. This can be a project you have been working on for some time but also a project you plan to start. This case will be presented and the problems described in the case will be addressed in small groups with the goals to get to concrete actions at the end of the day.
Mathijs Kok (strategy and organisation), Niels Reijmer (data science) en Chi Shing Chang (data engineering and search- and recommender systems) facilitate in analysing the case and making sure the problems are clearly defined.
The projects should be focused on (automated) data driven e-commerce and can be of any size or complexity. For example: product recommendations, dynamic (re)targeting campaigns, dynamic offerings on marketplaces, etc.