Uitverkocht

Meten & optimaliseren van de online gebruikservaring

Evenementgegevens

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Muntgebouw Utrecht

Leidseweg 90

3531BG Utrecht

Netherlands

Kaart bekijken

Vrienden die gaan
Beschrijving van het evenement

Beschrijving

-----------------------------------------------------
Er zijn helaas geen plaatsen meer beschikbaar voor de masterclass op 6 april 2017. Wil je toch een masterclass van Gerry volgen? Stuur een e-mail naar guy@digitaloptimizers.com en blijf op de hoogte. De volgende masterclass staat gepland voor oktober-november.

-----------------------------------------------------



Je hebt een website, app of intranet en probeert je bezoeker zo goed mogelijk te helpen. Je voelt de noodzaak om de website te verbeteren en klanten sneller, doelgerichter en nog beter van dienst zijn. Je hebt de juiste onderzoekstechnieken & middelen nodig om knelpunten inzichtelijk te maken en aan je collega’s en leidinggevenden aan te tonen dat een klantgerichte benadering effectiever is.


Deze masterclass wordt gegeven door Gerry McGovern. Gerry helpt organisaties bij het verbeteren van de online dienstverlening. Tot zijn klanten behoren Microsoft, Dropbox, Cisco, VMWare en de Europese Unie. Auteur van 6 boeken, invloedrijk visionair en zeer gewaardeerde keynote speaker.

Jij bent werkzaam als:

  • Customer Experience Expert / UX designer
  • Content marketeer
  • Online redakteur
  • Online / digital marketeer
  • E-commerce specialist
  • Online adviseur
  • Conversie consultant
  • Webmaster

Achtergrond
We leven in een maakeconomie. We worden beoordeeld op wat we maken: meer teksten, meer pagina’s, nieuwe ontwerpen en steeds meer nieuwe functionaliteiten. Maar ‘meer’ is niet altijd beter. Onze websites, apps en intranetten lijden aan digitale obesitas. Elke keer dat we een functionaliteit of artikel toevoegen, neemt de complexiteit exponentieel toe. We presenteren bezoekers steeds onoverzichtelijkere en tragere gebruikersinterfaces. In combinatie met de interne bedrijfscultuur -de afdeling met de meeste macht krijgt de belangrijkste posities op de website-, zorgt ervoor dat een optimale gebruikerservaring ver te zoeken is. Deze masterclass geeft je de onderzoeksresultaten die je in staat stelt om goed onderbouwde keuzes te maken die je klant centraal stelt. In plaats van ‘Wat kan ik vandaag maken?’ ga je de vraag stellen ‘Wat kan ik vandaag weghalen?’.


Promotievideo van Gerry McGovern

Masterclass - meten en optimaliseren van de online gebruikservaring - youtube filmpje


Gratis boek
Alle deelnemers aan de masterclass krijgen gratis het boek "Transform - A Rebel's Guide to Digital Transformation".




Inhoud van de masterclass:

Toptaken onderzoeksmethodiek

van 10.00 tot 12.30 uur

Bezoekers komen met een specifieke reden naar jouw website. Op nu.nl kijk je naar het laatste nieuws en op ing.nl controleer je het banksaldo. Gerry McGovern’s team heeft met het toptakenonderzoek aangetoond dat bepaalde bezoekerstaken vele malen belangrijker zijn dan anderen. Van alle mogelijke taken op een website, gemiddeld 50 tot 80, zijn er 3 tot 5 taken die met kop en schouders boven alle andere taken uitsteken: de toptaken! In deze masterclass leer je een toptakenonderzoek uit te voeren en ben je in staat te achterhalen wat bezoekers belangrijk vinden en vooral ook welke zaken niet.

Je leert:

  • introduceren van de toptaken methodiek binnen jouw organisatie
  • opstellen van een takenlijst op basis van diverse bronnen
  • identificeren van categorievragen voor segmentatie
  • uitvoeren van een toptakenonderzoek
  • presenteren van de uitkomsten

Je kunt hiermee:

  • beslissingen nemen en onderbouwen op basis van onderzoeksdata
  • focussen op de belangrijkste taken en customer journeys
  • realiseren van een kostenbesparing met een afgeslankte, beter presterende website
  • een hogere (online) klanttevredenheid behalen en je organisatie nog klantgerichter maken


Achtergrondinformatie

“The Stranger’s Long Neck - How to Deliver What Your Customers Really Want Online” - Gerry McGovern (2010)


Toptaak prestatiescore (Task Performance Indicator)

van 13.00 tot 16.00 uur

Je wilt dat bezoekers de belangrijkste taken op jouw website, intranet of app snel en succesvol kunnen uitvoeren. Je leert hoe je op een kostenefficiënte manier met behulp van observatietesten antwoord krijgt op de volgende vragen:

  • hoeveel bezoekers zijn in staat een toptaak succesvol af te ronden? [Slagingspercentage]
  • hoe lang doen bezoekers over het succesvol afronden van een toptaak? [Tijd per taak]

Elke toptaak krijgt een score. Deze scores en bijbehorende onderzoeksresultaten stelt je in staat verbeterslagen door te voeren en gebruik je om anderen te overtuigen van de noodzaak tot verandering. Je leert hoe je een betrouwbaar management model creëert op basis van deze toptaak prestatiescores. Dit onderzoek kun je periodiek herhalen om vooruitgang inzichtelijk te maken.

Je leert:

  • taakgerichte vragen op te stellen - een uitermate belangrijke vaardigheid om te ontwikkelen voor observatietesten
  • selecteren van deelnemers voor de testen
  • organiseren en uitvoeren van testen op afstand. Elke stap in het proces wordt uitgelegd op basis van een uitgebreide handleiding
  • analyseren en presenteren van de resultaten op zo’n manier dat je leidinggevenden en managers het begrijpen en ernaar kunnen handelen

Je hebt hiermee:

  • een betrouwbare Key Performance Indicator per toptaak
  • onderzoeksdata die een menselijk gezicht geeft aan de prestaties van website, intranet of app. Geen anonieme cijfers maar concrete schermopnames van klanten die slagen en falen
  • een methodiek om jouw organisatie te laten focussen op (en herinneren aan) het centraal blijven stellen van de klant


Achtergrondinformatie:

“Transform: A rebel's guide for digital transformation” - Gerry McGovern (2016). Deelnemers aan de masterclass krijgen gratis een gesigneerd exemplaar.


Praktische informatie

Locatie
De masterclass vindt plaats op 6 april 2017 in het Muntgebouw te Utrecht. Een mooie inspirerende locatie die van alle gemakken is voorzien. Meer informatie is te vinden op www.muntgebouw-utrecht.nl.

Bereikbaarheid (openbaar vervoer / auto)
De locatie is op loopafstand van Utrecht Centraal Station (950 meter). Parkeren kan op parkeerplaats P1 van de Jaarbeurs te Utrecht (600 meter). Deelnemers kunnen bij de organisatie een uitrijkaart aanvragen (t.w.v. 12,00 euro).

Benodigdheden / vereisten
Een laptop en smartphone. Technische kennis is voor deze masterclass niet vereist.

Engelstalige Masterclass
Gerry McGovern geeft de masterclass dus deze is volledig in het Engels. Er zijn ook Nederlandssprekende experts aanwezig die tekst & uitleg kunnen geven mocht dit gewenst zijn.

Download the English description of the masterclass (pdf, 83kb)


TIP
Betalen per factuur?

Dat is mogelijk. Stuur je bedrijfsgegevens (naam, postadres, btw-nummer en e-mailadres administratie) naar guy@digitaloptimizers.com. Vergeet niet het aantal tickets te vermelden.


-----------------------------------------------------
Er zijn helaas geen plaatsen meer beschikbaar voor de masterclass op 6 april 2017. Wil je toch een masterclass van Gerry volgen? Stuur een e-mail naar guy@digitaloptimizers.com en blijf op de hoogte. De volgende masterclass staat gepland voor oktober-november.

-----------------------------------------------------


Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Muntgebouw Utrecht

Leidseweg 90

3531BG Utrecht

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen