Minor E-commerce

Minor E-commerce

Venster Acties en details

Verkoop beëindigd

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Beschrijving van het evenement
In deze minor verdiept de student zich verder in de verschillende facetten van de e-commerce.

Over dit evenement

Zowel B2C als B2B klanten maken in de klantcyclus meer en meer gebruik van online kanalen en mogelijkheden. Zij verwachten daarbij een steeds hogere service, snelle levering en gemak.

Om daaraan tegemoet te kunnen komen zullen organisaties steeds meer processen digitaliseren, dit heeft een grote impact op inkoop, verkoop, klantenservice en logistiek. De digitalisering van het commerciële proces heet e-commerce. Voor organisaties ontstaan hiermee kansen op gebied van internationalisering en het aanboren van nieuwe afzetkanalen zoals marktplaatsen.

Facetten e-commerce

In deze minor verdiept de student zich verder in de verschillende facetten van de e-commerce. Ze leren hoe je vorm kunt geven aan een sterke e-commerce strategie, wat er allemaal komt kijken bij e-fulfilment, hoe je CRM data slim kunt inzetten om van klanten loyale klanten te maken en welke trends en ontwikkelingen er spelen. In de vaardighedenlijn wordt aandacht geschonken aan het managen en opstellen van productinformatie, het vergaren en gebruiken van klantdata en het gebruiken van tools zoals Google Ads, YOAST SEO, Facebook Businessmanager, Mailchimp of Google Analytics. Al deze kennis wordt direct toegepast in de praktijkopdracht. De studenten gaan gedurende 8 weken een diepgaande analyse maken van de huidige e-commerce strategie van een onderneming. Op basis daarvan formuleren ze een advies ter verbetering.

Het eerstvolgende startmoment is 25 april 2022.

Delen met vrienden

Datum en tijd

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen