Muzus Masterclass: gamification onderzoek 18 jaar worden

Venster Acties

Muzus Masterclass: gamification onderzoek 18 jaar worden

Onderzoek op basis van gamification principes onder jongeren en ouders met extra uitdagingen.

Door Muzus

Waar en wanneer

Datum en tijd

Locatie

Online

Over dit evenement

Wanneer iemand 18 jaar wordt, moet er een hoop geregeld worden. Fouten maken of het niet regelen van bepaalde zaken kan vervelende gevolgen hebben. Gelukkig gaat het in 80% van de gevallen goed en komen jongeren niet in de problemen. Echter, in 20% van de gevallen ontstaan er wel problemen, waarbij het vaak gaat om grote (geld)problemen.

Er is weinig zicht op hoe jongeren met extra uitdagingen tussen 16 en 18 jaar en ouders van jongeren met een uitdaging deze levensgebeurtenis ervaren, welke problemen en/of knelpunten zich hierbij voordoen in het contact met de (digitale) overheid en hoe deze te voorkomen en/of verbeteren zijn. Tijdens deze masterclass nemen we je mee in de leefwereld van de jongeren en ouders, en delen we inzichten rondom de overheidscomunicatie en dienstverlening richting deze doelgroep.

Gamification

Voor het onderzoek met de jongeren ontwikkelden we het spel ‘De Levenslooptegels’. Dit is een onderzoeksinterventie specifiek gemaakt voor jongeren tussen 16 en 18 jaar met extra uitdagingen, om te praten over alle regelzaken en veranderingen omtrent de levensgebeurtenis ‘18 jaar worden’. In de masterclass delen we onze ervaringen met gamification in behoefte onderzoek.

Waarom gratis masterclasses?

Wij doen deze masterclass vanuit Muzus om onze kennis uit projecten beter te delen, verbinding en samenwerking aan te gaan met deelnemers op maatschappelijke thema’s om zo te werken aan een beter Nederland. Heb je naar aanleiding van deze masterclass een vraag of idee, dan horen we het graag!

Wie is Muzus?

Muzus is een service design bureau voor complexe sociale vraagstukken. We verdiepen ons in de leefwereld van de doelgroep, verbeelden hun verhalen tot verhelderende inzichten, en vernieuwen met slimme concepten en diensten voor positieve impact in de samenleving.

www.muzus.nl

Afbeelding van Muzus Masterclass: gamification onderzoek 18 jaar worden
Afbeelding van Muzus Masterclass: gamification onderzoek 18 jaar worden
Gratis