Online Boardroomsessie AI Pricing & Demand Forecasting
Evenementdetails
Over dit evenement
COVID-19 maakt ons duidelijk dat het klantgedrag kan veranderen, dat supply chains onder druk kunnen staan en dat bedrijven worden gedwongen om te digitaliseren. Het snel kunnen inspelen op het klantgedrag is belangrijker dan ooit en kan een groot competitief voordeel opleveren.
Onze ervaring leert dat veel pricing en demand forecasting processen bij groothandels afhankelijk zijn van “gut-feeling”, statische Excels en/ of expertise van accountmanagers. Dit kan ertoe leiden dat er geen optimale prijzen of accurate demand forecasts worden berekend op basis van het klantgedrag en zodoende niet de brutomarge optimaliseren.
Optimale pricing en accurate demand forecasting heeft een directe impact op de winstgevendheid en de groei van de organisatie. Voor bedrijven met veel transacties, een groot aantal klanten en duizenden prijs-productcombinaties is het een arbeidsintensieve, zo niet onmogelijke taak om dit handmatig te doen. In deze sessie bespreken we niet alleen de technologie om dit proces te optimaliseren, maar ook hoe u uw organisatie hierop kunt voorbereiden.
Met groot genoegen nodigen wij u uit voor deze online boardroomsessie. In deze sessie gaan we met een selecte groep gelijkgestemde, niet-concurrerende bedrijven bekijken hoe u slimme software kunt inzetten om uw pricing proces te structureren en optimaliseren.
Key takeways:
- Wat is AI & data driven pricing en demand forecasting?
- Inzicht in de data analytics maturity van uw organisatie
- Inzicht in benodigde capabilities en mindset voor uw organisatie
- Bespreking van praktische (business cases)
- Learning van data driven/ AI driven cases en de praktijk
Aanwezig namens de organisatie:
- Prof. dr. Felix Janszen
- Arian Oosthoek
- Bies Fransen van de Putte