€ 114,95

Pers- en Mediatraining, 'Zo overleef je een interview'.

Evenementgegevens

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Stadhouderskade 60

60 Stadhouderskade

1072 AC Amsterdam

Netherlands

Kaart bekijken

Vrienden die gaan
Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Nieuwe workshop: Pers- en mediatraining € 95 ex BTW

Zo overleef je een interview

Denk je wel eens dat je graag een interview zou geven aan de pers over je bedrijf en product? Of over jezelf? En wil je dan zorgen dat dit interview een groot succes voor je wordt? Volg dan de Pers- en mediatraining van Fair Focus Communicatie.

Tijdens deze workshop geven we je handvatten om een interview zo te sturen dat jij of jouw product positief in de pers verschijnt. Ook gaan we met elkaar oefenen om de juiste dingen tegen journalisten te zeggen en 'vervelende' vragen om te buigen naar positieve PR.

Een andere situatie waar we je in gaan trainen is als je onaangekondigd door een journalist gebeld wordt en je ineens live in een radio-uitzending zit. Na de training ben je voortaan goed voorbereid als dit gebeurt of als je op een andere manier met journalisten te maken krijgt.

Deze pers- en mediatraining doen we in de vorm van een Onderweg Naar Huis sessie tussen 16.30u tot 19 uur. Zo sla je de file over en we zorgen voor een hapje en een drankje zodat je niet met een lege maag thuis komt.

Kosten per workshop

P.P. 95 euro, ex btw. Neem je iemand mee, dan krijg je 25% korting. Vraag hiervoor de kortingscode aan via annelies@fairfocuscommunicatie.nl. Na uw aanmelding als bedrijf krijgt u automatisch de BTW factuur als pdf in uw mailbox.

Als voorproefje hierbij alvast twee tips bij het geven van een interview aan een journalist.

Je weet het beter
Het belangrijkste is te beseffen dat geïnterviewd worden geen passief proces voor jou behoort te zijn. Wellicht kom je er zonder grote kleerscheuren doorheen als je de journalist leiding laat nemen , maar je hebt dan op zijn minst een paar kansen laten liggen. Het is prima om als geïnterviewde zelf een onderwerp aan te snijden waar je wat over wilt vertellen. Denk daar voorafgaand aan het interview over na. Besef ook dat je in de meeste gevallen zelf meer weet over het onderwerp dan de journalist. Het gaat immers over jouw vak of jouw zaak. En als je de journalist helpt om alles goed te begrijpen zonder betweterig over te komen, kun je hem ook makkelijker overtuigen van je eigen opvattingen.'

Trap niet in een opzetje.
Op radio en tv komen ze regelmatig voor; de val. Bijvoorbeeld... journalist: 'Wordt er altijd duurzaam gewerkt in uw hotel?' Jij: 'Jazeker bij alles wat we doen staat het belang van het milieu voorop.' Journalist: 'Oh ja, waarom hangen er dan gloeilampen boven de bar?'

Een beter antwoord is: 'We kijken bij elke beslissing ook naar het eventuele milieuaspect. Soms laten we ook andere dingen meewegen zoals de bijzonder warme en gezellige sfeer die de gloeilampen boven de bar geven. Dat compenseren we weer ruimschoots door het feit dat er in de rest van het conferentiecentrum en het hotel alleen de meest zuinige led-verlichting wordt gebruikt. Daar hebben we ook een Green Key voor gekregen.' (Als dat zo is. Nooit liegen want het komt altijd uit).'

We hopen je te zien op onze workshop,

Hartelijke groet,

Annelies Putman Cramer van Fair Focus Communicatie en TwitterTante & Harald Roelofs, communicatiestrateeg en oud-hoofdredacteur.

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Stadhouderskade 60

60 Stadhouderskade

1072 AC Amsterdam

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen