Gratis

Search Marketing Thursday

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

ING Filmzaal Amsterdamse Poort

Bijlmerplein 888

1102 MG Amsterdam-Zuidoost

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Search Automation: Getting to the next level

Mede op basis van het rapport 'Search Automation in the Netherlands' zullen sprekers van ADchieve, adidas en Greenhouse Group vanmiddag hun visie en ervaringen delen over het automatiseren van SEA activiteiten.

De sprekers zijn:

ADchieve

  • Alex van de Pol - PPC Automation Consultant
  • Coen de Vries - Partner / Account Director

adidas group

  • Pieter Ruers - Senior Paid Traffic Generation Manager
  • Wychert Oskam - Paid Search Manager

Greenhouse Group

  • Koos Hoeijmakers - SEA Innovator & Specialist

Welke cases gaan we behandelen? Hierbij alvast een tip van de sluier.

ADchieve

Sinds de introductie van Google Shopping is het voor retailers mogelijk om campagnes deels te automatiseren. Vanuit Zamro ontstond echter de behoefte om méér controle te krijgen op welke zoektermen de producten matchen en welke biedingen daaraan mee te geven. De algoritmes van Google zijn namelijk een black box waardoor Zamro beperkte mogelijkheden had om het algoritme te verbeteren aan de hand van nieuwe data-input.

Aanvullend wil Zamro de inzichten uit Shopping kunnen gebruiken voor hun marketing, inkoop en yield management. Met externe data-input, op maat gesneden algoritmes en geautomatiseerd keyword management heeft Zamro in samenwerking met ADchieve deze controle en inzichten weten te verkrijgen. De werkzaamheden van het SEA team bij Zamro zijn hierdoor veranderd van handmatig campagnebeheer naar strategische schakelen met IT en Business Intelligence. Tijdens deze sessie gaat ADchieve jullie inspireren, en learnings delen, om concrete stappen te ondernemen op vlak van next level PPC automation.

--

adidas group

adidas group is een global brand met 2 merken (adidas en Reebok) en websites in 35 landen. Een hele mooie maar ook noodzakelijke setting om Paid Search Automation toe te passen.
In onze presentatie willen we enkele van onze beste ‘automation tips en tricks’ delen en onze visie delen over welke delen van een search account toch echt door een mens gemanaged moeten worden. Omdat wij onderdeel zijn van adidas’ global online marketing team en zaken als monitoring en auditing bij ons veelvuldig aan bod komen, zullen we in het bijzonder onze health checks, scorecard en alertsystems bespreken.
Indien de tijd het toelaat hebben we nog een toffe case over LIAs (local Inventory Ads) om ons gedeelte van de middag mee af te sluiten.

--

Greenhouse Group

"Automate the Boring Stuff and Focus on the Cool stuff"

Veel van de handmatige en repeterende taken die nodig zijn voor het managen van succesvolle campagnes kunnen overgelaten worden aan geautomatiseerde oplossingen. Door een sterke focus te hebben op automatiseren zonder de kwaliteit van de campagnes uit het oog te verliezen creëer je een omgeving waarin de specialisten meer tijd hebben om op strategisch vlak met de klant mee te denken.

Wij zullen in de presentatie laten zien wat onze visie en de weg naar Automation is. Voorbeelden van hoe de dagelijkse taken en optimalisaties van de specialist veranderen. Hoe wij de focus leggen op Automation en verschillende afdelingen samen brengen om kennis te delen.

--

Locatie:

ING Amsterdamse Poort - Filmzaal
Bijlmerplein 888
1102 MG Amsterdam-Zuidoost

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

ING Filmzaal Amsterdamse Poort

Bijlmerplein 888

1102 MG Amsterdam-Zuidoost

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen