UX Masterclass - User Experience Design voor Software & Saas
Evenementdetails
Beschrijving
Software development en customer (user) experience is niet altijd een goed huwelijk. Hoe stuur je op groei en meer tevreden klanten, terwijl de backlog vol zit? Deze masterclass leert je hoe je succesvolle software applicaties kunt ontwikkelen en opschalen. We gaan dieper in op klantonderzoek, het optimaliseren van de marketingfunnel en agile UX.
Voor wie?
Business owners, ondernemers, product owners, marketeers, designers en developers die actief zijn met het ontwikkelen van Saas, apps en software applicaties.
Verwacht een interactieve en praktische masterclass in een informele omgeving, met ruimte voor discussie en een voorproefje op een expert review op een beperkt aantal geselecteerde software producten.
De UX experts van Online Department delen ervaringen uit de praktijk en presenteren succesvolle cases,
opgedaan bij corporates en Saas bedrijven uit de financiële dienstverlening, Fintech, healthtech en e-commerce.
Deelnemers over eerdere Masterclasses van Online Department:
“I joined the UX Masterclass at Online Department where we talked how to make and market software successfully with user experience toolbox. Gained a lot of new valuable insights about how to UX Designers can position themselves into a place to achieve more optimal results to validate the current state of the product as well as the company's position. The great foundation is definitely the key to success (!) Thank you for the instructive and fun masterclass.”
— Webinargeek
“Interessante masterclass, aanrader voor ieder snelgroeiend SaaS-bedrijf!.”
— Ratecard
Wat levert het op?
Het resultaat is meer gebruiksvriendelijke software en meer enthousiaste gebruikers. Je krijgt templates en tools mee om direct aan de slag te gaan.
Wat neem je mee
-
Leer hoe je UX design kunt toepassen binnen SCRUM en Agile;
-
...hoe je experimenten uitvoert om te leren wat je klant nodig heeft;
-
...hoe je een metrics en data inzet in de dagelijke operatie;
-
...hoe je de retentie en klanttevredenheid structureel verhoogd;
-
...hoe je een efficiënte UX design operatie & cultuur organiseert;
PROGRAMMA
13:30 Introductie
-
user-centered design: van problemen ontdekken naar producten opschalen
-
UX Toolkit: met welke tools maak je de meeste impact op je business
-
Omarm het experiment: research, prototyping en validatie
14:00 De ROI van UX
-
Hoe je UX verkoopt binnen de interne organisatie
-
Lean analytics als methode voor groei
-
Combineer kwalitatieve data en kwantitatieve data uit analytics
15:00 Verbeteren
-
Waarom onboarding essentieel is voor retentie
-
6 principes van succesvolle onboarding
-
Expert review van een beperkt aantal geselecteerde software producten: stuur vooraf je schermen of URL naar machiel@onlinedepartment.nl
16:00 Opschalen
-
Sneller software ontwikkelen met een Design System
-
UX design operatie: over teams, rollen & verantwoordelijkheden
17:30 Borrel met hapjes
Napraten met de andere deelnemers onze UX experts onder het genot van gezonde snacks & een drankje.