Workshop De petten van … door Marja van Solkema
Evenementdetails
Over dit evenement
Marja daagt je uit om rustig de tijd te nemen om jouw petten nu eens op papier te zetten. Zodat je ziet hoe veel het eigenlijk is.
Zelf doen, zodat je straks misschien iets minder zelf doet
De Petten van
Je bent enthousiast begonnen in jouw nieuwe management rol. Je weet veel van je vak en bent gewend om door te pakken. Om zelf je agenda te beheren, bijvoorbeeld.
Je houdt van helderheid en eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat doe je zelf ook. Maar jouw rol vraagt toch ook wat anders van je: meer afstand en meer sturing.
Of je bent ondernemer en doet alles nog zelf. Maar je bedrijf groeit en je hebt topmensen om je heen verzameld. Zij staan te trappelen om meer verantwoordelijkheid te nemen.
Er zijn altijd genoeg redenen om het zelf te blijven doen.
Ongemerkt wordt het teveel. Je merkt dat je dingen vergeet te doen of te vragen.
Je bent moe of krijgt steeds meer (kleine) lichamelijke klachten.
Ineens heb je téveel petten op. Wat nu?
Zet al jouw verantwoordelijkheden op een rijtje
Pak een leeg vel voor je. Zet jezelf in het midden en maak een mindmap. Benoem al jouw rollen en alle activiteiten die daar bijhoren.
Welke activiteiten kun je bij een ander neerleggen? Wat blijf je zelf doen? Of laat je alles over aan de ander?
Stap uit de actie om overzicht te krijgen.
Kom naar de workshop
Gun het jezelf om tijd vrij te maken voor jezelf. Om jouw werk te (re)organiseren.
Neem een leeg vel papier mee, pennen in kleuren en stap uit de actie. Werk samen met andere ondernemers, managers en andere harde werkers aan het in kaart brengen van jouw prachtige petten.
Over Marja,
Ik ben enthousiast organisatie ontwikkelaar. Ik werk met jonge managers en (her)startende managementteams aan het creëren van helderheid in de eigen rol in de samenwerking.
Een greep uit de praktische onderwerpen die aan bod komen: een hanteerbare agenda, prioriteiten, persoonlijke leiderschap, samenwerken, procesmanagement, businessmodel, talent en capaciteit, zien en gezien worden, luisteren om te begrijpen, vragen om te verbinden, taakverdeling, afspraken maken.
Kwaliteiten: professioneel, rustig, mensgericht, organiserend, flexibel, klantgericht, creatief, gewetensvol, doelbewust, positief, motiverend, waardevolle gesprekspartner, observator.