Hoofdnavigatie overslaan
Pagina-inhoud

Verdubbel je verkoopcijfers met de nieuwe Facebook integratie

Verkoop je tickets direct op Facebook en verbeter de experience voor je klanten.

Je promoot je event op talloze manieren via Facebook, maar hebt moeite om de 'likes' en 'shares' te converteren naar verkoop. Wat kun je doen? Soms is het antwoord voor de hand liggend. Verkoop tickets daar waar je jouw event promoot. Je kunt nu namelijk direct op Facebook tickets verkopen. Eventbrite werkt namelijk samen met Facebook om een nieuwe checkout experience te introduceren. Een primeur in Nederland! Zonder extra kosten kun je nu tickets verkopen op Facebook. En je klanten kunnen nu het hele bestelproces doorlopen zonder daarvoor Facebook hoeven te verlaten.






Het mooie hieraan is dat het je omzet aanzienlijk kan verhogen. We zien namelijk dat er gemiddeld 2x zoveel mensen tickets kopen met deze integratie, dan als ze door worden gestuurd naar een klassieke event pagina.



Of het gaat om betaalde of gratis events, mensen komen vaak niet verder dan de eerste stap in het bestelproces. Als het te lang duurt, er te veel wordt gevraagd of ze worden doorgestuurd naar een andere site haken ze eerder af. Een gestroomlijnd proces vergemakkelijkt het bestellen en verlaagt de drop-off rate. Kort gezegd: meer mensen voltooien hun bestelling.



Door tickets op Facebook te kopen weet je zeker dat bezoekers de pagina niet hoeven te verlaten om hun Eventbrite bestelling af te ronden. Hun betaalinfo, naam en email worden automatisch ingevuld. In twee stappen kan de bestelling dus rond zijn. Ook hun tickets kunnen ze er makkelijk bijpakken via Facebook. Het bezoeken van het event is dus ook heel eenvoudig.



Bereik met elke bestelling meer mensen

Zodra ticketkopers hun bestelling voltooien kunnen zij heel makkelijk aangeven dat zij naar het event 'gaan'. Op deze manier zien hun vrienden de RSVP en daarmee wordt het bereik vergroot. En, omdat dit een officiele samenwerking is met Facebook zal je event eerder en vaker in News Feeds verschijnen. Events die worden gepubliceerd op Facebook via de 'Toevoegen aan Facebook' tool, zullen daarnaast ook eerder verschijnen in de Facebook zoekresultaten.



Hoe ga ik aan de slag?

Nadat je een event hebt gepubliceerd op de listing van Eventbrite ga je naar de 'Manage' tab in het dashboard. Daar klik je in de linkerkolom op 'Toevoegen aan Facebook' om een Facebook event aan te maken en selecteer je de tickettypen die je daar wilt verkopen. Je kan nu ticketverkoop tracken in zowel je Facebook als Eventbrite rapportages. Ben je er klaar voor? Benut daarvoor deze stap-voor-stap handleiding.