Skip Main Navigation

Een knop 'Tickets kopen' aan je Instagram-profiel toevoegen

Eventbrite Logo

Geactualiseerd door Antwonne D.

Dankzij een nieuwe integratie met onze partners bij Instagram kun je nu een actieknop aan je zakelijke Instagram-profiel toevoegen om meer interesse te wekken voor je evenementpagina of -profiel op Eventbrite. Als je een knop 'Tickets kopen' wilt toevoegen, tik je op 'Profiel bewerken' > 'Contactmogelijkheden' en vervolgens de optie om een aanvullende actie toe te voegen. Kies Eventbrite als je partner en voer vervolgens je Eventbrite-URL in. Ga terug naar je profiel om te bevestigen.

TIP: Meer tips over hoe je van Instagram een van je best presterende marketingkanalen kunt maken, vind je in ons e-boek eblink{The 2018 Guide to Instagram for Event Marketing=>https://eventbrite.com/blog/academy/event-marketing-on-instagram/}, en onze blog.

OPMERKING: Om van deze functie te profiteren, moet je een zakelijk Instagram-profiel hebben. Je Instagram-app moet ook naar de laatste versie zijn bijgewerkt. eblink{Kom te weten hoe je jouw persoonlijke Instagram-profiel omzet in een bedrijfsprofiel=>https://nl-nl.facebook.com/business/help/502981923235522}.

Waarom zou ik een actieknop toevoegen?

1. Zet meer interesse om in ticketverkoop.

Mensen die je Instagram-profiel en -berichten bekijken, hebben waarschijnlijk interesse om naar je evenementen of shows te komen, maar ze zijn misschien niet bereid extra moeite te doen en uit te zoeken hoe ze tickets kunnen kopen. Met een duidelijke, opvallende knop 'Tickets kopen' in je profiel worden sitebezoekers in slechts een paar eenvoudige tikken evenementbezoekers.

2. Vergroot je publiek op een efficiënte manier.

Instagram kan je evenement zichtbaar maken bij de 200 miljoen mensen die dagelijks merkprofielen bekijken, en de 30% daarvan die iets hebben gekocht wat ze op Instagram hebben ontdekt. Bekijk onze eblink{Guide to Instagram for Event Marketing=>https://eventbrite.com/blog/academy/event-marketing-on-instagram/} voor meer informatie.

3. Verhoog je ticketverkoop door de betaling op Eventbrite eenvoudiger te maken.

Wanneer een koper een ticket koopt via onze Instagram-integratie, worden alle persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op hun Instagram-account (voornaam, achternaam en e-mailadres) automatisch opgehaald, waardoor de aankoop zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt. Hoe minder stappen bij de betaling, hoe hoger de kans dat een koper de aankoop voltooit.

4. Volg de verkoop via Instagram op je dashboard.

Op je dashboard staan alle verkoopcijfers die voortkomen uit je knop 'Tickets kopen' op Instagram, zodat je op de hoogte blijft en betere zakelijke beslissingen kunt nemen over je activiteiten op sociale media, waaronder je Instagram-advertenties.

Hoe voeg ik een actieknop toe aan mijn Instagram-profiel?

1. Selecteer 'Profiel bewerken' en tik vervolgens op 'Contactmogelijkheden'.

Tik op je profielpagina op de knop 'Profiel bewerken'. Tik vervolgens op 'Contactmogelijkheden' in het gedeelte 'Bedrijfsinformatie'.

2. Selecteer de optie om een aanvullende actie toe te voegen.

Tik op de pagina 'Contactopties' op de optie om een aanvullende actie toe te voegen.

OPMERKING: Als je dit later wilt bewerken, zie je de knop om de ticketlink op te halen.

3. Selecteer Eventbrite als je partner.

Tik op 'Partner', selecteer 'Eventbrite' en tik daarna op 'Volgende'.

4. Voeg je Eventbrite-URL toe.

Voer in het veld 'URL' de link in voor je Eventbrite-profiel of evenementpagina en tik vervolgens op 'Klaar'.

5. Bekijk je knop 'Tickets kopen'.

Ga terug naar je profielpagina om je nieuwe knop 'Tickets kopen' te bekijken.

Hoe kan ik volgen hoe goed de knop 'Tickets kopen' het doet?

1. Gebruik een trackingpixel.

Je kunt een eblink{Facebook-pixel implementeren=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=27563} om het succes van deze integratie te volgen. Hiermee kun je volgen hoeveel bezoekers aan je Eventbrite-pagina en hoeveel conversies voortvloeien uit een tik op de knop 'Tickets kopen' in Instagram. Je kunt gebruikers ook retargetten en gelijkgestemde doelgroepen opbouwen op basis van wie al dan niet een aankoop heeft gedaan.

TIP: Kijk eens op de eblink{pagina van de Facebook Community=>https://www.facebook.com/business/help/community/question/?id=10214331204376140&rdrhc} voor meer informatie.

Relevante artikelen

Heb je nog steeds vragen? Wij zijn er om je te helpen. Neem contact met ons op.