Skip Main Navigation

Een trackingpixel maken met AdWords

Geactualiseerd door Support

Onze selfservice-tool voor AdWords ondersteunt conversietracking in Google AdWords. Om hiermee te beginnen stel je conversietracking op AdWords in. Voer vervolgens je conversie-id en conversielabel in Eventbrite in. Ga naar het eblink{Helpcentrum voor AdWords=>https://support.google.com/adwords/?hl=nl#topic=3119071} of ga op onderzoek uit op het eblink{communityforum voor AdWords=>https://www.en.advertisercommunity.com/t5/Google-AdWords/ct-p/Google_AdWords} voor meer informatie over conversietracking en gedetailleerde instructies om dit in te stellen.

TIP: Heb je trackingpixels nog niet eerder gebruikt? In het artikel eblink{Aan de slag met trackingpixels=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41045} vind je de basisbeginselen.

OPMERKING: Upgrade Google Analytics klassiek naar Universal als je dit nog niet hebt gedaan. De meest uitgebreide upgrade-informatie vind je in het eblink{Universal Analytics Upgrade Center=>https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/upgrade/} van Google en de eblink{blogpost van Kissmetrics=>https://blog.kissmetrics.com/universal-analytics/}.

Conversietracking instellen in AdWords

Als je AdWords nog niet eerder hebt gebruikt, kijk dan eens in eblink{dit artikel=>https://support.google.com/adwords/answer/6095821}. Het bevat uitstekende instructies om conversietracking in te stellen.

1. Log in bij je Adwords-account.

Je kunt eblink{hier=>https://adwords.google.com/um/signin} inloggen bij je AdWords-account.

2. Klik op het pictogram voor 'Hulpprogramma's, Facturering en Instellingen' op de bovenste werkbalk.

Het pictogram ziet eruit als een moersleutel en staat rechtsboven op de pagina.

3. Klik op 'Conversies'.

Klik in het submenu op 'Conversies' onder de kop 'Meting'.

4. Voeg een nieuwe conversie toe.

Klik op het plusteken op de conversiepagina. Selecteer vervolgens 'Website'.

OPMERKING: Eventbrite-tracking ondersteunt alleen conversieacties die tot het brontype 'Website' behoren. Wanneer je een nieuwe conversie aanmaakt, zorg er dan voor dat je 'Website' als brontype selecteert. Controleer wanneer je naar een bestaand evenement kijkt of 'Website' in de kolom 'Bron' wordt weergegeven.

5. Voer je conversiegegevens in.

Voer op de volgende pagina je 'Conversienaam' in. Selecteer vervolgens je voorkeuren voor de secties 'Categorie', 'Waarde' en 'Aantal'. Wanneer je klaar bent, klik je op 'Maken en doorgaan'.

TIP: eblink{Meer informatie over het invullen van je conversiegegevens=>https://support.google.com/adwords/answer/6095821}.

Je conversie-id zoeken en aan je Eventbrite-evenement toevoegen

Wanneer je een conversie-id toevoegt, kun je alle websitebezoeken voor je evenement bijhouden. Deze id is vereist voor conversietracking op AdWords via Eventbrite.

1. Ga naar je conversie-id.

Ben je nog bezig met het maken van een conversie, dan moet je op pagina 3 'Wat nu?' zijn. Spring naar 'Stap 2'. Ben je op een andere pagina in AdWords, ga dan naar 'Hulpprogramma's, Facturering en Instellingen' > 'Conversies'. Klik op de conversienaam waar je mee bezig bent en klik dan op 'Tagconfiguratie'.

2. Kies tussen 'Pagina laden' en 'Klikken'.

In de sectie 'Gebeurtenisfragment' kun je kiezen tussen 'Pagina laden' en 'Klikken'. Selecteer 'Pagina laden' als je wilt volgen wanneer gebruikers na aankoop de orderbevestigingspagina bereiken. Wil je volgen wanneer gebruikers op een knop op je website klikken (d.w.z. 'Tickets kopen'), selecteer dan 'Klikken'.

3. Zoek en kopieer je conversie-id.

In de sectie 'Gebeurtenisfragment' zie je een regel code met zoiets als "'sent_to': 'AW-823545439/00AhCLPJUnoQ35zZiAm'." De negencijferige code na 'AW' en voor het schuine streepje is je conversie-id. Kopieer dit nummer.

4. Ga naar 'Trackingpixels' onder 'Analyseren' op de pagina 'Beheren' in Eventbrite.

Nadat je hebt ingelogd en een evenement hebt gemaakt, zoek je jouw evenement op de pagina 'Evenementen beheren'. Selecteer 'Beheren' en klik dan op 'Trackingpixels' onder 'Analyseren'.

5. Voer je conversie-id in.

Selecteer AdWords op de pagina 'Trackingpixels'. Plak vervolgens je conversie-id in het tekstveld onder 'Conversie-id'.

TIP: Onder de kop 'Evenementen' kun je kiezen uit 'Dit evenement' of 'Alle evenementen'. Kies 'Dit evenement' als de pixel alleen op het geselecteerde Eventbrite-evenement moet worden toegepast. Als je de pixel wilt toepassen op alle evenementen die jij op Eventbrite beheert, selecteer je 'Alle evenementen'.

OPMERKING: Je wijzigingen worden niet automatisch opgeslagen, dus selecteer altijd 'Opslaan'.

Een conversie-evenement instellen

Met conversie-evenementen kun je het verloop van je evenement door de verkooptrechter gedetailleerder volgen. Vanessa gebruikt de eblink{uitcheckwidget=>https://www.eventbrite.nl/support/articles/nl_NL/How_To/eventbrite-tickets-registraties-verkopen-op-je-website-via-insluitbare-widgets?lg=nl_NL} zodat bezoekers zich via haar website voor haar Eventbrite-evenementpagina kunnen registreren. Ze voegt een conversie-evenement aan de uitcheckwidget toe om te volgen hoeveel registraties via haar website voortvloeien uit haar AdWords-campagnes.

1. Ga naar je conversielabel.

Maak een nieuwe conversie met 'Website' als brontype, of selecteer een bestaande conversieactie in de kolom 'Naam' op de pagina 'Conversieacties'.

OPMERKING: Elk conversietype heeft een ander conversielabel.

2. Kies tussen 'Pagina laden' en 'Klikken'.

In de sectie 'Gebeurtenisfragment' kun je kiezen tussen 'Pagina laden' en 'Klikken'. Selecteer 'Pagina laden' als je wilt volgen wanneer gebruikers na aankoop de orderbevestigingspagina bereiken. Wil je volgen wanneer gebruikers op een knop op je website klikken (d.w.z. 'Tickets kopen'), selecteer dan 'Klikken'.

3. Kopieer je conversielabel.

Scol op de pagina 'Conversiegegevens' omlaag naar het 'Gebeurtenisfragment'. Hier moet je code zien zoals in de afbeelding hierboven. Het 'Conversielabel' is de tekst na de schuine streep en voor het aanhalingsteken in de regel die begint met 'send_to'. Kopieer deze tekst.

4. Ga naar 'Trackingpixels' onder 'Analyseren' op de pagina 'Beheren' in Eventbrite.

Nadat je hebt ingelogd en een evenement hebt gemaakt, zoek je jouw evenement op de pagina 'Evenementen beheren'. Selecteer 'Beheren' en klik dan op 'Analyseren' > 'Trackingpixels'.

5. Selecteer je conversie-evenement.

Klik op 'Google AdWords' en selecteer vervolgens 'Conversie-evenement toevoegen'. Kies dan de trigger voor het conversie-evenement. Er zijn 6 triggers die je via Eventbrite kunt volgen: • Evenementpagina • Registratiepagina van evenement • Orderbevestiging voor evenement • Widget voor ticketformulier • Uitcheckwidget • Zitplaatsreservering - Zitplaats kiezen Plak je conversielabel vervolgens uit AdWords in het veld 'Conversielabel'. Klik op 'Opslaan'.

TIP: eblink{Test je pixel =>https://support.google.com/adwords/answer/1722021?co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dtrue&hl=en} om te controleren of deze goed werkt. Werkt de pixel niet meteen? Geen paniek: AdWords waarschuwt je dat het enkele uren kan duren om je conversietracking te verifiëren.

Relevante artikelen

Heb je nog steeds vragen? Wij zijn er om je te helpen. Neem contact met ons op.